معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رشد منفی صنعت و معدن متوقف شد

کدخبر: ۱۰۱۵۰۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد منفی 9.5 درصدی بخش صنعت و معدن در سال 1391 در دولت جدید تغییر جهت داده و در 9 ماه گذشته هفت درصد در واردات و شش درصد در صادرات رشد داشته ایم.
رشد منفی صنعت و معدن متوقف شد

به گزارش «اقتصاد نیوز» به نقل از ایسنا، حسین ابویی‌مهریزی اظهار کرد: باید توجه به خصوصی‌سازی را در تمام بخش‌ها جدی بگیریم، چرا که در صورت اجرای دقیق و حاکم شدن فضای خصوصی‌سازی بر کشور، اقتصاد کشور از حالت رکود به سمت رشد و توسعه پیش خواهد رفت.

ابویی‌مهریزی با بیان اینکه اجرای اصل44 نجات‌دهنده کشور است، افزود: تا به امروز در خیلی جاها درست عمل نکرده‌ایم و باید در راستای تحقق اقتصاد مقاوتی با جذب سرمایه‌گذاری و فرهنگ سرمایه‌گذاری این اصل را با جدیت و دقت اجرا کنیم.

او اظهار کرد: باید توجه کرد که جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیاز امروز کشور است اما تا زمانی که اطمینان و آرامش در فضای کاری ایجاد نشود سرمایه جذب نمی‌شود بنابراین در ایجاد این فضا باید کوشا باشیم.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: رویکرد دولت جلوگیری از اشتباهات، تحول و ایجاد آرامش سیاسی اقتصادی، مهار تورم و ایجاد پایداری نسبی و تغییر روند منفی رشد اقتصادی است.

ابوئی با اشاره به رشد منفی 9.5‌درصدی بخش صنعت و معدن در سال 1391 خاطرنشان کرد: در دولت جدید این روند منفی تغییر جهت داده شده و در 9 ماه گذشته هفت درصد در واردات و شش درصد در صادرات رشد داشته‌ایم.

او با اشاره به تعداد پرونده‌های بهره‌برداری و جوازهای تاسیس منجر به سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در 9 ماه گذشته تعداد پرونده‌های بهره‌برداری چهار درصد و جواز تاسیس 11 درصد رشد داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک