طی ۵ ماه گذشته

واردات ۱۱۶ خودروی بالای 2500 سی سی

کدخبر: ۱۰۴۴۲۷
طی پنج ماهه نخست سال جاری 116 دستگاه خودروی بالای 2500 سی سی به کشور وارد شده که آن هم به دلیل تعهدات دولت دهم به ورزشکاران و جانبازان بوده است.
واردات ۱۱۶  خودروی بالای 2500 سی سی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، از سوی دیگر در تازهترین گزارش خود به انتشار جزئیات واردات خودرو پرداخته است. براساس گزارش گمرک طی پنج ماه گذشته از سال جاری تنها 116 دستگاه خودروی بالای 2500 سیسی به کشور وارد شده است.

همین گزارش نشان میدهد از این تعداد 41 دستگاه توسط سفارتخانههای کشور وارد شده و 75 دستگاه دیگر نیز توسط ورزشکاران و جانبازان و برخی نهادهای دیگر به کشور وارد شده است.

مجوز واردات خودرو توسط ورزشکاران و جانبازان نیز در دولت گذشته صادر شده بود. گمرک نیز تنها اقدام به ترخیص خودروهایی کردهاند که مجوز واردات آنها صادر شده بود. بر همین مبنا گزارش گمرک نشان میدهد در راستای تصمیمات جدید هیات دولت، مرزهای کشور به روی خودروهای بالای 2500 سیسی بسته شده است. تنها این خودروها در صورتی می‌توانند وارد کشور شوند که حائز یکی از شرایطی باشند که دولت دهم به افراد یا نهادها واگذار کرده بود.

بر همین اساس در حال حاضر بازار تنها میزبان 116 دستگاه خودروی سواری بالای 2500 سیسی شده است.

پیش از این محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه کنفرانس خبری هفتگی خود خبر ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سیسی به کشور را اعلام کرده بود. به گفته او خودروهای بالای 2500 سیسی با روشهای مختلفی به خیابانهای شهرهای ایران راه مییافتند که هیات دولت با بررسی شرایط همگی این راهها را بسته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید