عضو اتاق ایران به اقتصادنیوز پاسخ داد:

نرخ ارز سال آینده چقدر باشد برای بخش خصوصی مناسب است؟

کدخبر: ۱۲۸۹۱۴
به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تعیین نرخ ارز در جریان عرضه و تقاضا به کاهش التهاب اقتصادی کمک می‌کند.
نرخ ارز سال آینده چقدر باشد برای بخش خصوصی مناسب است؟

رضا پدیدار در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، درباره نرخ ارز در بودجه سال آینده اظهار‌ کرد: در حال حاضر اقتصاد ایران در شرایط التهاب به سر می‌برد. در این شرایط اقتصاد نیاز به مکانیزم‌هایی دارد که با رفتار صحیح اقتصادی، از افزایش التهاب جلوگری کند. به همین دلیل هر تصمیمی باید بر مبنای خروج از رکود گرفته شود.

او افزود: منطق حکم می‌کند که نرخ ارز بر اساس تعادل عرضه و تقاضا تعیین شود. این سیستم تعیین نرخ ارز برای فعالان مناسب است و می‌توانند با توجه به التهاب‌های بازر، این نرخ را مدیریت کنند. همچنین باعث می‌شود که نیازهای کوتاه‌مدت بازار کنترل شود و در راستای حل مشکلات در بلند مدت باشد.

پدیدار خاطرنشان کرد: دامنه قیمت ارز در سال آینده باید بین 3100 تا 3500 تومان باشد تا تعادل موقت اقتصادی در بازار به وجود بیاید.همچنین ارزی که در حال حاضر در دست مردم است باید مدیریت شده و به سمت تولید و اقتصاد بخش خصوصی حرکت کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد:سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین مواردی است که باید در مسیر توسعه اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.ورود سرمایه‌گذاران خارجی نیز یکی از مهمترین وجوه این حوزه است.دولت با فروش اوراق قرضه باید مکانیزمی ایجاد کند که منابع را در اختیار بگیرد و در جهت فعال‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام و افزایش ضریب اشتغال و رشد اقتصادی عمل کند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران افزود:رفتار اقتصادی در هر جامعه یک مثلث سه ضلعی است که شامل دولت، مردم و تولیدکننده می‌شود. اگر این سه ضلع مثلث در جایگاه خود مکانیزم درون سیستمی و برون سیستمی اقتصاد را تامین کنند، دولت به وظایف نظارتی خود بپردازد و مردم در اجرای برنامه‌های دولت مشارکت کنند و تولیدکننده نیز با ابزار تولید به پایدار کردن رشد اقتصادی بپردازد، به افزایش توسعه اقتصادی در بلندمدت کمک شایان توجهی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید