رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

بیش از 3هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بیمه

کدخبر: ۱۰۱۷۶۰
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به مطالبات معوق صنعت بیمه، گفت: مجموع این مطالبات معوق به بیش از 3 هزار میلیارد تومان می رسد.
بیش از 3هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بیمه

به گزارش اقتصاد نیوز، محمد ابراهیم امین در گفت وگو با فارس  با اشاره به معوقات شرکت‌های بیمه، اظهار کرد: مجموع مطالبات معوق شرکت‌های بیمه بیش از 3 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: با توجه به اینکه 46 درصد از پورتفوی صنعت بیمه، شخص ثالث است، حدود 1200 میلیارد تومان از این معوقات مربوط به پرداخت خسارت شخص ثالث می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی یکی از عمده‌ترین معوقات صنعت بیمه را مطالبات معوق بیمه ایران از آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این وزارتخانه 400 میلیارد تومان به بیمه ایران بدهکار است اما به جای پرداخت این پول با شرکت بدون مجوز آتیه ساران حافظ قرارداد بسته است.

وی تصریح کرد: در این مدت بیمه ایران 350 میلیارد تومان خدمات که شامل بیمه آتش سوزی، شخص ثالث و بیمه خودروها و درمان کارکنان این وزارتخانه است را پرداخت کرده اما تاکنون بیمه ایران حق‌ بیمه‌ای دریافت نکرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: مطالبات معوق صنعت بیمه معمولا زمانی به وجود می‌آید که بیمه‌گذار، حق بیمه خود را به شرکت بیمه‌گر نمی‌دهد و در طول سال‌های گذشته این پدیده وجود داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید