بازشدن گره صدور بیمه نامه باربری وارداتی

کدخبر: ۱۰۲۲۴۲
با لغو برخی تحریم ها گره صدور بیمه نامه باربری وارداتی اصلی ترین شرکت بیمه ای کشتیرانی باز شد.
بازشدن گره صدور بیمه نامه باربری وارداتی

به گزارش اقتصاد نیوز، مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در وین ادامه دارد و هنوز نتایج آن مشخص نشده است اما با این حال محقق شدن برخی وعده‌ها چون ورود قطعات هواپیما در قالب توافق قبلی در ژنو در این روزها باعث شده امیدواری‌ها نسبت به کاهش تحریم‌های اقتصادی ایران افزایش یابد.

امروز  نیز برخی خبرگزاری‌ها از لغو تحریم بندر شهید رجایی خبر دادند و بنا بر اعلام معاون سازمان بنادر نخستین کشتی بزرگ خارجی تا 29 تیر ماه به این بندر وارد می‌شود.

رفع تحریم بندر شهید رجایی در حالی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شده است که بیمه کشتی‌ها یکی از مسایل مهمی بود که پس از تحریم‌ها کشتی‌های ایرانی با آن مواجه بودند.

اما همزمان با این انتشار اخبار مبنی بر لغو تحریم بند شهید رجایی و ورود کشتی‌های خارجی به کشور خبرگزاری ایسنا نیز از بازشدن گره صدور بیمه‌نامه باربری وارداتی با لغو تحریم اصلی‌ترین شرکت بیمه‌ای کشتیرانی خبر داده است.

از سویی این امید می‌رود با حل شدن موضوع شرکت تحریم شده در بندر شهید رجایی از این پس دوباره شاهد حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در این بندر خواهیم بود و از تمام ظرفیت این بندر بزرگ در ترانزیت کالای داخلی و بین‌المللی استفاده خواهد شد. در مقابل رفع تحریم‌های بیمه‌ای کشتی‌های ایرانی در اروپا باعث خواهد شد تا در آینده نزدیک شاهد رشد تجارت ایران با اروپا باشیم.

در این راستا مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما بیمه معلم به ایسنا گفته است: از سال 2010 تحریم علیه بیمه معلم از سوی اتحادیه اروپا آغاز شد و مشکلات زیادی برایمان ایجاد کرد که خوشبختانه در روزهای اخیر تحریم برداشته شد.

وی کنفرانس وین و مذاکرات اخیر 1+5 را در این زمینه بی‌تاثیر  ندانست و تاکید کرد: بیمه معلم به صورت اتکایی بیمه کشتی‌های جمهوری اسلامی را در برگرفته و همچنین بیمه‌نامه P&I ( پی اند آی) صادر می‌کردیم که اتحادیه اروپا بر همین اساس ما را تحریم کرد و از آن زمان به مشکلات زیادی برخورد کردیم که از جمله آن بیمه باربری وارداتی بود.

محمد حبیبی با بیان اینکه شرکت بیمه معلم از زمان شروع تحریم اقامه دعوی به دادگاه اروپا را آغاز کرد گفت: با پیگیری‌های خوبی که از سوی وکلای بیمه معلم و معاونت حقوقی و امور بین‌الملل ریاست جمهوری و مسولان شرکت انجام شد، اخیرا از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شدیم.

وی افزود: در این چهار سال ما نتوانستیم هیچ بیمه نامه باربری وارداتی که بانک گشایش‌کننده آن یکی از بانک‌های اروپائی، آسیائی  یا امریکائی بود صادر کنیم و هر ال سی که باز می‌شد ما اجازه بیمه کردن بارها را نداشتیم که امیدواریم با این اتفاق مثبت گشایشی در این زمینه داشته باشیم.

به گفته حبیبی، بیمه معلم در این سال‌ها با همکاری بیمه مرکزی پوشش بیمه‌ای شناورها را برعهده داشته است و اکنون با برداشته شدن تحریم علیه این شرکت وضعیت واگذاری اتکائی خارجی و داخلی نیز بهتر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید