طرحی که شورای پول تصویب نکرد

«کارمزد از کارت خوان» فعلا در بایگانی

کدخبر: ۱۰۵۷۰۰
در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار تنها مصوبه شورای پول و اعتبار تعیین فرجه سه ساله برای خروج بانک ها از بنگاهداری مورد بررسی قرار گرفت.
«کارمزد از کارت خوان» فعلا در بایگانی

به گزارش «اقتصاد نیوز»، هرچند طرح دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارتخوان بنا بر اعلام مسئولان بانکی فعلا منتفی شده تا در شورای پول و اعتبار در این مورد تصمیم نهایی گرفته شود اما در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار باز هم این موضوع مطرح و بررسی نشد.

این در حالی است که به تازگی دبیر کل بانک مرکزی اعلام کرده با توجه به حواشی به وجود آمده درباره طرح دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارتخوان و مطرح شدن آن در هیأت دولت مقرر شده این طرح در شورای پول و اعتبار مطرح و جوانب کار مجدداً بررسی شود و پس از تصویب به اجرا درآید.

در عین حال در جلسه هفته اخیر شورای پول و اعتبار که برگزار شد تنها مصوبه این شورا تعیین فرجه سه ساله برای خروج بانک‌ها از بنگاهداری بود.

پیش از این، بانک مرکزی از حدود دو ماه قبل اعلام کرده بود قرار است طرح دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها را از اول آبان ماه جاری اجرا کند.

با این حال به رغم اینکه مسئولان بانک مرکزی اعلام کرده‌اند این طرح با تاخیر اجرایی خواهد شد و منوط به تصمیم گیری شورای پول و اعتبار است اما به گفته محمدرضا پورابراهیمی، موضوع اخذ کارمزد از دارندگان پایانه‌های فروشگاهی در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرار نگرفت.

این عضو ناظر شورای پول و اعتبار همچین گفته که در این نشست شورا یک فرجه زمانی سه ساله برای بانک‌ها به منظور واگذاری بنگاه‌ها در نظر گرفته و بر اساس مصوبه آن، قرار است که بانک‌ها در این مدت نسبت به کاهش بنگاهداری و شرکت‌داری اقدام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید