قاچاق مرجان

کدخبر: ۱۰۴۴۴۳
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تهیه، عرضه و خروج مرجان های دریایی از دریا کاملا ممنوع است، زیرا این آبزیان حفاظت شده هستند.
قاچاق مرجان

ایسنا نوشت:

سعید محمودی اظهار کرد: بسیاری از صاحبان آکواریوم از این مرجان‌ها برای مسائل تزئیناتی استفاده می‌کنند و برای حفظ منافع خود به دریا آسیب می‌زنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: همه آکواریوم‌ها در سطح استان شناسایی شده و به تمامی آنها در ارتباط با این موضوع اطلاع رسانی شده و از عواقب این کار آگاه شده‌اند.

محمودی خاطرنشان کرد: گاردهای مخصوص دریایی برای برخورد با قاچاقچیان مرجان‌ها تشکیل و تجهیز شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حیات دریا در ارتباط مستقیم با مرجان‌های دریایی است و باید همه بخصوص صیادان در هنگام صید مراقب باشند تا به این گونه‌های مهم زیست محیطی آسیب نزنند.

محمودی با اشاره به این‌که این آبزی بسیار ارزشمند، پناهگاه امن ماهیان و سایر آبزیان در دریاست و هم‌چنین محلی برای تخم‌گذاری و شکوفایی تخم آبزیان بوده گفت: محیط بانان اداره محیط زیست همه تلاش‌های خود را در جهت مبارزه با قاچاق این گونه دریایی به کار بسته‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مرجان‌های کشف شده در صورت قابلیت بازگشت به دریا بازگردانده و در غیر این صورت از آنها در موزه نگهداری می‌شود.

وی تاکید کرد: محل خروج این مرجان‌ها از جنوب استان است که به شدت در کنترل ما قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در هفته جاری 195 کیلوگرم مرجان دریایی در دو گونه توده‌ای و شاخه‌ای به صورت قاچاق در استان سیستان و بلوچستان کشف شد و قاچاقچیان آنها شناسایی و به مراجع قانونی جهت بررسی جنبه عمومی جرم و هم‌چنین جنبه خسارت به محیط زیست تحویل داده شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید