فرودگاه سازی در کشور متوقف شود

کدخبر: ۱۰۰۵۲۸
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با علام اینکه فرودگاه سازی باید متوقف شود گفت: شرکت فرودگاه های کشور یک شرکت درآمد-هزینه ای است و با توجه به هزینه های نگهداری فرودگاه ها که در سال میلیاردها تومان است، عوارض فرودگاهی را کاهش نمی دهیم.
فرودگاه سازی در کشور متوقف شود

به گزارش خبرگزاری اقتصاد روز به نقل از تسنیم، محمدعلی ایلخانی اظهار داشت: 54 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داریم و وقتی برای باند یکی از آنها 50 میلیارد تومان هزینه می‌شود، به معنای آن است که اگر قرار باشد باندهای فرودگاه‌ها مورد ترمیم قرار گیرد، منهای هزینه‌های جاری، باید سالانه میلیاردها تومان هزینه شود که این مساله برای یک شرکت درآمد هزینه‌ ای، رقم بالایی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین افزود: دولت به ما اجازه داده است، به شرکت‌های هواپیمایی که پروازهای بیشتری برقرار می‌کنند تا 30 درصد در تعرفه فرودگاهی تخفیف اعمال کنیم.

وی ادامه داد: بنا داریم با دادن یارانه به شرکت‌های هواپیمایی که به نقاط محروم پرواز دارند، انگیزه لازم برای حفظ و برقراری پرواز به نقاط مختلف را ایجاد کنیم.

ایلخانی همچنین با تاکید بر ارتقای فرودگاه حضرت امام(ره) گفت: شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) یکی از فرودگاه‌هایی است که ‌می‌تواند با ارتقا در بخش اعزام و پذیرش در رقابت با فرودگاه‌های ترکیه و دبی ظاهر شود و باید ارتقای خدمات و پرواز را در دستور کار قرار دهیم.

به گفته وی آنچه در پروازهای داخلی اتفاق می‌افتد انحصاری است و باید در عرصه پروازهای بین‌المللی برای حضور در فضای رقابت تلاش کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین از پیوستن فرودگاه‌های شیراز، اصفهان و تبریز به جمع فرودگاه‌های اقتصادی تا پایان سال خبر داد.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌سازی باید متوقف شود، گفت: باید به سوی کیفیت رفت.

ایلخانی اظهار داشت: در حال حاضر چهار فرودگاه در حال احداث است که تجهیز، راهبری و مدیریت این فرودگاه‌ها بر عهده شرکت فرودگاه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید