قائم مقام راه آهن:

بی نظمی یکی از زمینه های بروز سانحه است

کدخبر: ۱۰۱۰۴۵
قائم مقام راه آهن گفت: بروز سانحه در حمل ونقل ریلی برایمان قابل قبول نیست و به همین جهت به هیچ عنوان از خطاها نمی گذریم.
بی نظمی یکی از زمینه های بروز سانحه است

احمد خدایی در گفت و گو با اقتصاد نیوز درباره مساله ایمنی در راه‌آهن و ابعاد سانحه اخیر اظهار کرد: تا جایی که امکان دارد تلاش کرده‌ایم تا تجهیزات پیشرفته در مسیرهای مختلف ریلی کشور بکار بگیریم. البته بخشی از مساله به کمبود اعتبارات برمی گردد وممکن از این ناحیه مشکلاتی داشته باشیم. بهرحال تامین تجهیزات با توجه به اینکه در تحریم به سر می بریم در برخی موارد کار ساده ای نیست.

او با بیان اینکه ممکن است مشکلات در تامین تجهیزات نیز زمینه بروز سانحه را فراهم کند، تاکید کرد: همانطور که تاکید کردم مدیریت جدید راه آهن برنامه های ویژه در زمینه توسعه حمل ونقل ریلی دارد و با برنامه ریزی هایی که انجام داده است نه تنها میزان سوانح به صفر خواهد رسید بلکه در تمامی شاخص ها با رشد مواجه خواهد شد.

به گفته قائم مقام راه آهن اگر بخواهیم حجم عملیات و سرعت قطارها را افزایش دهیم با توجه به اینکه زیرساخت‌ها کافی نیستند باید بهره‌وری را افزایش دهیم. بهره‌وری در تضاد با موضوع نظم است.

او افزود: برای اینکه سانحه‌ای رخ ندهد باید در تمامی امور نظم رعایت شود تا کوچک‌ترین ناهماهنگی مشکلی به وجود نیاورد. به هر حال یکی از عوامل بروز سانحه بی‌نظمی است و باید به این مساله توجه بسیاری داشت.

خدایی با تاکید براینکه مدیریت جدید راه‌آهن به شدت توجه بسیاری به ایمنی دارد، تصریح کرد: تمامی مسائل ایمنی را مورد توجه قرار می‌دهیم و از هیچ خطایی نمی‌گذریم تا بی‌نظمی‌ای رخ ندهد که منجر به سانحه شود.

به گفته او در راه‌آهن موضوعی به‌عنوان شبه‌سانحه داریم، خاطر نشان کرد: ممکن است خطایی انجام و به سانحه منجر شود اما در عمل این اتفاق نمی‌افتد. برای این قبیل موارد نیز پیش‌بینی‌های لازم را از قبل انجام می‌دهیم. بنابراین اگر خطایی رخ دهد که حتی می‌دانیم به سانحه ختم نخواهد شد سریعاً با مسببان آن خطا برخورد می‌کنیم.

قائم مقام راه آهن درباره مسایل سانحه برخورد دو قطار نیز گفت: همان شب که سانحه برخورد دو قطار رخ داد مدیریت راه‌آهن در محل بروز سانحه حاضر شد و راساً اقدام کرد. حتی اگر فردای آن روز جمعه و تعطیل نبود در همان روز کمیسیون سوانح تشکیل می‌شد و علت سانحه اعلام می‌شد.

او با تاکید براینکه بروز سانحه در حمل‌ونقل ریلی برایمان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: به همین جهت نیز سریعاً موضوع پیگیری شد و روز شنبه علت سانحه به‌طور شفاف اعلام شد و با مسببان آن برخورد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید