تحویل 70 هزار مسکن مهر پرند منوط به آورده متقاضیان

کدخبر: ۱۰۱۶۵۰
شرکت های عمران شهرهای جدید که درحال ساخت واحدهای مسکن مهر هستند می گویند تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در حال تکمیل است اما برای تحویل واحدها به آورده پیش خریداران نیاز است. شرکت عمران پرند گفته است تحویل حدود70هزار واحد آماده پرند منتظر آورده متقاضیان است. 
تحویل 70 هزار مسکن مهر پرند منوط به آورده متقاضیان

به گزارش" اقتصاد نیوز" واریز اقساط و آورده به موقع پیش‌خریداران یکی از شروط خرید واحدهای مسکن مهر بود . گرچه این واحدهای مسکونی با کمک دولت و تسهیلات بانکی ساخته می‌شوند، اما آورده متقاضیان در پیشرفت و تکمیل این واحدهاموثر است. در برخی از شهرهای جدید کشور که واحدهای مسکونی مهر در حال ساخت و ساز است ، تکمیل و تحویل واحدها مربوط به زمان‌بندی شرکت عمران و بخشی از آن نیز مربوط به آورده متقاضیان است. دراین میان برخی شرکت‌ها وسازندگان می‌‌گویند باید پیش‌خریداران آورده خود را بیشتر کنند تا ساخت و ساز و تحویل واحدها سرعت گیرد.‌

در همین رابطه نیز شرکت عمران شهر جدید پردیس و پرند بارها به پیش‌خریداران واحدهای مسکوین خود اعلام کردند تا متقاضیان آورده خود را به موقع و تا سقف معین واریز کنند . برخی متقاضیان آورده خود را به موقع واریز کردند و اکنون دفترچه اقساط خود را تحویل گرفتند و در اسن واحدهای مستقر شده‌اند اما برخی دیگر نیز گرچه آورده‌شان را تکمیل کردند اما هنوز منتظر تحویل این واحدها هستند. دراین باره شرکت‌های عمرانعوامل متعددی را ذکر می‌کنند برخی می‌گویند منتظر تکمیل خدمات زیربنایی از سوی وزارت نیرو هستند و برخی دیگر می‌گویند باید آورده متقاضیان بیشتر شود.

طی دوسال اخیر که تحویل واحدهای مسکونی مهر سرعت گفته است شرکت‌های عمرانهم به پی‌خریداران اعلام کرده‌اند که تا زمان مشخصی اورده خود را تکمیل کنند در غیر اینصورت آن‌ها از لیست حذف می‌شوند و واحد مسکونی به متقاضیاند صف انتظار داده می‌شود که در سال گذشته چندین مورد اجرایی شد.

براین اساس شرکت عمران شهرهای جدید پرند و پردیس مدعی هستند که سرعت ساخت و ساز در این دو شهر افزایش یافته است اما برخی پروژه‌ها نیازمند تکمیل آورده متقاضیان است تا به زودی تحویل داده شوند.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت عمران پرند به تسنیم گفته است ۶۹ هزار مسکن مهر در صورت تکمیل آورده متقاضیان بر اساس اولویت‌بندی تحویل متقاضیان می‌شود. به گفته باران هاشم‌زهی ‌هم‌اکنون ۱۳ هزار مسکن مهر آماده تحویل است اما متقاضیان آورده خود را تکمیل نکرده‌اند.
در مجموع 95 هزار و 400 مسکن مهر در شهر پرند در حال ساخت است که تاکنون 540 واحد خودمالک تحویل شده است.
وی گفته است ‌که در حال حاضر 25 هزار مسکن مهر در پرند تکمیل شده است.‌ از این تعداد فقط 18 هزار واحد که متقاضیان آن دفترچه اقساط را دریافت کرده‌اند، تحویل می‌شود.
مدیرعامل شرکت عمران پرند تاکید کرده است که 69 هزار و 840 واحد مسکن مهر در پرند با پنج اولویت تحویل داده می‌شود چرا که تا نیمه اول سال آینده همه این واحدها در صورت واریز آورده از سوی متقاضیان تکمیل و تحویل می‌شود.

هاشم‌زهی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز با وجود مشکلاتی که دارند، همه تلاش خود را به کار بسته‌ و در حال تکمیل خدمات زیربنایی هستند.

وی تصریح کرد: دو برنامه اجرایی و مالی داریم که چنانچه مردم آورده خود را در بخش مالی تکمیل کنند سازندگان نیز در بخش اجرایی پای کار هستند و ما (شرکت عمران پرند) نیز به‌عنوان داور رویکرد عملیاتی در تکمیل و تحویل مطابق زمانبندی را داریم.

همچنین مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس به ایسنا گفته است که در صورت همکاری وزارت نفت و نیرو برای تامین خدمات، چند هزار واحد مسکن مهر پردیس تا پایان تابستان تحویل داده می‌شود.به گفته حسن ولی‌پور کارهای باقیمانده وزارت نیرو زیاد است ولی اگر بتوانند روند کارهایشان را سریع‌تر پیش ببرند این آمادگی است تا چند هزار واحد تحویل داده شود.

پیش‌تر محسن نریمان- معاون وزیر راه و شهرسازی- از بسته شدن پرونده مسکن مهر تا سال 94 خبرداده بود. مدیرعامل شکت عمران شهرهای جدید گفت که واحدهای مسکونی مهر نیازمند زمان برای تکمیل این واحد ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید