آغاز ساخت واحدهای مسکن اجتماعی پس از شهریور 

کدخبر: ۱۰۱۷۶۱
معاون وزیر راه و شهرسازیگفته است آغاز ساخت مسکن اجتماعی برای اقشار کم درآمد بعد از شهریور ماه است. در حال حاضر مطالعه طرح مسکن اجتماعی برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی برخی مناطق شهری به اتمام رسیده و وارد عملیات اجرا شد.
آغاز ساخت واحدهای مسکن اجتماعی پس از شهریور 

به گزارش " اقتصادنیوز " به نقل از فارس سید محمد پژمان خبداده است که  ساخت مسکن اجتماعی توسط دولت عملیاتی می‌شود اما بخشی از منابع مالی آن قرار است توسط نهادهای عمومی و حمایتی همچون تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی تامین شود،بنابراین تاکنون مطالعه طرح مسکن اجتماعی برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی برخی مناطق شهری به اتمام رسیده و وارد عملیات اجرا شد.


وی با بیان اینکه ساخت مسکن اجتماعی با اولویت اقشار کم‌‌درآمد بعد از شهریور ماه آغاز می‌شود،گفت:در قالب مسکن اجتماعی و با همکاری نهادهای حمایتی و اجتماعی همچون بهزیستی، تامین اجتماعی، کمیته امداد و خیرین مسکن‌ساز در تلاش هستیم تا تفاهمنامه‌ همکاری با آنها امضا کنیم.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: در این تفاهمنامه بر این موضوع تاکید خواهد شد که با واگذاری زمین بحث احداث بنا توسط همین نهادها و دستگاه‌های مرتبط اجرایی و عملیاتی شود.

پژمان با اشاره به اینکه در این طرح برای اقشار کم درآمد 30 هزار واحد مسکن احداث می شود، تاکید کرد:در مسکن اجتماعی مخاطبان گروه‌های کم درآمد جامعه هستند و چون احتمال اینکه برخی از افراد بخواهند مسکن در اختیار خود را به فروش برسانند قرار بر این است که این واحدهای مسکونی به افراد واگذار نشود تا بدین شکل از فروش این واحدها جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،دولت قصد دارد در طرح مسکن اجتماعی که برای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه است،از افرادی که در این واحدها سکونت می کنند اجاره بها دریافت کند و البته میزان اجاره بهای دریافتی را رقمی منطقی، معقول و متناسب با درآمد افرادی که از سوی نهادهای مزبور معرفی می شوند تعیین کند.

چندی پیش پژمان میزان اجاره بهای دریافتی برای واحدهای مسکونی مزبور را 30 درصد درآمد خانوار و گروه‌های کم درآمد عنوان کرده بود.


اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید