عواقب تعطیلی پروژه های عمرانی از زبان یک نماینده:

بیکاری 4 میلیون کارگر فصلی

کدخبر: ۱۰۲۰۵۷
یک عضو کمیسیون عمران مجلس از بیکاری چهار میلیون کارگر فصلی در پروژه های عمرانی خبر داد.
بیکاری 4 میلیون کارگر فصلی

به گزارش " اقتصاد نیوز" عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حل معضل رکود تورمی را از اولویت های کشور دانسته و گفته است که  تعطیلی پروژه های عمرانی چهار میلیون کارگر فصلی را بیکار و امرار معاش برای ۱۶ میلیون نفر را دشوار کرده است.

سعید زمانیان دهکردی به خانه‌ملت گفت: عارضه رکود تورمی کشور با چالش‌های بسیاری مواجه شده و درمان آن، از اولویت های اصلی کشور به شمار می رود.

به گفته وی، بروز این عارضه مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری برای کشور به وجود آورده که از جمله آنها می‌توان به رشد بیکاری، طلاق، سرقت و بسیاری دیگر از هنجار شکنی‌های اجتماعی اشاره کرد که تمام آنها ریشه در همین موضوع دارد.

وی تصریح کرد:باید توجه داشت که نبود امنیت روانی در بحث معیشت و اشتغال یک بحران کشوری محسوب شده و توجه به حل معضل رکود تورمی باید اولویت نخست کشور باشد، چرا که ظاهر قضیه کمبود شغل است، اما در باطن، احتمال ارتکاب هرگونه جرم و هنجار شکنی دور از انتظار نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: مورد دیگر اینکه چهار میلیون کارگر فصلی در کشور از طریق پروژه های عمرانی امرار معاش می‌کردند، اما به دلیل مشکلاتی از قبیل تعطیلی پروژه‌های عمرانی بیکار شده‌اند و دولت باید برای حل مشکل پیمانکاران و راه‌اندازی دوباره پروژه‌های عمرانی اقدام کند.

 نماینده مردم شهر کرد در مجلس گفت: بیکاری شالوده امنیتی، اجتماعی و سیاسی را تحت شعاع قرار می‌دهد و بیکاری چهار میلیون کارگر فصلی برابر با ایجاد مشکل در زندگی 16 میلیون ایرانی است، چرا که هر کدام از این اشخاص بیکار، به طور میانگی نان آور یک خانواده چهار نفره هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید