روند اسقاط خودرو به متن قانون واردات بازگشت

کدخبر: ۱۰۱۳۴۸
یک واردکننده خودرو گفت: برخلاف آنچه که اعلام شده قوانین واردات خودرو به کشور تغییری نکرده است.
روند اسقاط خودرو به متن قانون واردات بازگشت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، فربد زاوه، اظهار کرد: طبق قانونی که حدود پنج سال پیش به تصویب رسید، واردکنندگان به ازای واردات خودرو موظف به اسقاط خودروهای فرسوده هستند.

او با بیان اینکه تنها نکته جدید در این رابطه ملزم‌شدن واردکنندگان به اسقاط خودرو است، خاطرنشان کرد:‌ پیش از این واردکنندگان به جای اسقاط خودرو هزینه آن را نقداً پرداخت می‌کردند.

این واردکننده خودرو ادامه داد: این هزینه بین حدود 2.5 تا 10 میلیون تومان بسته به میزان مصرف سوخت خودرو بود و اخیراً تنها اعلام شده که واردکنندگان به جای واریز هزینه اسقاط باید برگه اسقاط خودرو را ارائه کنند.

او با بیان اینکه واردکنندگان از دو طریق می‌توانند نسبت به این کار اقدام کنند، خاطرنشان کرد: یکی از این راه‌ها مراجعه به مراکز اسقاط خودرو و خرید لاشه اسقاط شده است. راهکار دیگر نیز خرید خودراو فرسوده از مالک و اسقاط آن است.

زاوه تصریح کرد: بنابراین در مجموع اتفاق جدیدی در قوانین مربوط به واردات خودرو نیفتاده و تنها روند اجرایی کار به متن قانون بازگشته است.

به گفته او، واردکنندگان باید به ازای واردات خودرو با مصرف سوخت کمتر از شش لیتر یک برگه اسقاط، خودرو با مصرف سوخت بین 6 تا 10 لیتر چهار برگه اسقاط و واردات خودرو با مصرف سوخت بیشتر از 10 لیتر، شش برگه اسقاط ارائه کنند.

به گزارش ایسنا اخیراً اعلام شده بود که تمامی واردکنندگان خودرو موظف می‌شوند به تناسب میزان مصرف سوخت خودرو وارداتی، خودرو فرسوده اسقاط کنند.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید