مدیرکل مقررات صادرات واردات سازمان توسعه تجارت:

احتمال کاهش تعداد طبقات تعرفه های وارداتی

کدخبر: ۱۰۱۳۸۹
در راستای کاهش بروز اختلافات در گمرکات کشور و حمایت از تولید داخلی قرار است تعداد طبقات تعرفه های وارداتی صفر شود.
احتمال کاهش تعداد طبقات تعرفه های وارداتی

عباس حسینی مدیرکل مقررات صادرات واردات سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با اقتصاد نیوز درباره تعرفه واردات کالاها گفت: متوسط اعداد تعرفه و حقوق ورودی ما در سال جاری 19.65 است این در حالی ست که این رقم در سال قبل 19.71 بوده است.

او ادامه داد: مقایسه این دو عدد نشان از روند کاهشی حقوق تعرفه می‌دهد. آنچه که در حال حاضر در گمرک نیز دریافت می‌شود در حدود هفت درصد است.

حسینی با اشاره به اینکه اقلامی که حقوق ورودی کمی دارند بیشترین میزان واردات به کشور را نیز دارند، بیان کرد: این کالاها عمدتاً مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای، ماشین‌آلات و غیره را شامل می‌شوند.

مدیرکل مقررات صادرات واردات سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه جهت‌گیری دولت در تعیین حقوق ورودی در راستای حمایت از تولید است، گفت: بدین معنی که ما چیزی در حدود 2527 ردیف تعرفه داریم که سود بازرگانی آنها صفر است.

او با بیان اینکه عمده این کالاها از مواد اولیه واسطه‌ای است که تولید داخل نداریم، خاطرنشان کرد: البته هرچه کالا ساخته‌تر و مصرفی‌تر باشد، بدیهی است که سود بازرگانی واردات آن بالاتر است.

حسینی افزود: دولت بنا بر این دارد که تعداد طبقات تعرفه‌ها را کاهش دهد و قدم در راستای کاهش ارقام بردارد زیرا تنوع اعداد منجر به بروز اختلافات در گمرکات می‌شود.

به گفته مدیرکل مقررات صادرات واردات سازمان توسعه تجارت کمیسیون ماده یک در حال برگزاری جلسات متعدد در راستای کاهش اعداد و طبقات تعرفه است.
انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید