معاملات امروز در تالار کشاورزی و پتروشیمی بورس کالا

معاملات رینگ کشاورزی چشم انتظار قیمت تضمینی

کدخبر: ۱۰۷۲۵۶
امروز (سه شنبه) رینگ کشاورزی شاهد عرضه 300 تن شکر سفید به قیمت پایه 19 هزار ریال بود که 50 تن مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین 250 تن قند نیز با قیمت پایه 18700 ریال عرضه شد که 25 تن از آن مورد داد وستد قرار گرفت.
معاملات رینگ کشاورزی چشم انتظار قیمت تضمینی
سیدعلی خسروشاهی:

رینگ کشاورزی بورس کالای ایران به‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند و فعالان این بخش هنوز چشم به اجرایی شدن ماده ۳۳ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی دارند تا اجرای سیاست قیمت تضمینی و اجرای آن در بورس کالای ایران رینگ کشاورزی به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور دست پیدا کند.

در این راستا امروز رینگ کشاورزی شاهد عرضه ۳۰۰تن شکر سفید به قیمت پایه ۱۹ هزار ریال بود که ۵۰ تن مورد داد وستد قرار گرفت. همچنین ۲۵۰ تن قند نیز با قیمت پایه ۱۸۷۰۰ ریال عرضه شد که ۲۵ تن از آن مورد داد وستد قرار گرفت.

از عرضه‌های دیگر رینگ کشاورزی می‌توان به عرضهٔ کنجاله سویا پرک، کنجاله آفتابگردان پرک و گندم دورم اشاره کرد که برای هیچکدام تقاضایی روی تابلو نرفت.

رینگ پتروشیمی و کاهش قیمت‌ها
امروز رینگ پتروشیمی میزبان انواع پلیمر‌ها بود؛ به گونه‌ای که در مجموع ۱۱۰۲۰ تن پلیمر در گریدهای مختلف مورد داد و ستد قرار گرفت.

در هفته گذشته اخبار و شایعات زیادی مبنی بر تغییر قیمت محصولات در تالار پتروشیمی به گوش می‌رسید و به همین دلیل اکثر فعالان بازار حجم خرید خود را کاهش داده و منتظر اعلام قیمت‌های جدید بودند که در ‌‌نهایت امروز با کاهش قیمت‌ها شاهد افزایش حجم معاملا ت بودیم.

در ادامه معاملات امروز پالایشگاه نفت تندگویان موفق به فروش پنج هزار تن لوب کات سبک به قیمت ۱۳۰۴۹ ریال و  ۵۵۰۰ تن لوب کات سنگین تولیدی خود به قیمت ۱۲۷۱۷ ریال شد. همچنین وکیوم باتوم نیز توسط دو پالایشگاه بندرعباس و تندگویان عرضه شد که تقاضایی روی تابلو نیامد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید