وزیر انرژی امارات متحده عربی:

تولید اوپک ثابت می ماند حتی اگر نفت 40 دلار شود

کدخبر: ۱۰۸۲۲۵
وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد اوپک از تصمیم خود مبنی‌بر کاهش تولید عقب‌نشینی نخواهد کرد، حتی اگر قیمت نفت به کمتر 40 دلار در هر بشکه برسد و حداقل سه ماه قبل برای برقراری جلسه اضطراری صبر خواهد کرد.
تولید اوپک ثابت می ماند حتی اگر نفت  40 دلار شود

 به گزارش اقتصاد نیوز، سهیل ال مزروعی گفت: اوپک بلافاصله تصمیم 27 نوامبر خود را مبنی‌بر حفظ سقف تولید در 30 میلیون بشکه در روز تغییر نمی‌دهد. یکی از مقامات رسمی در وزارت امور خارجه ونزوئلا در 12 دسامبر گفت: ونزوئلا از برقراری نشست اوپک با توجه به سقوط قیمت پشتیبانی می‌کند هر چند این کشور به طور رسمی درخواستی نداده است. ممکن است گروه مجدداً در 5 ژوئن دیداری داشته باشند.

 مزروعی روز گذشته در کنفرانسی در دوبی به بلومبرگ گفت: «ما نظرمان را به دلیل رسیدن قیمت به 60 یا 40 دلار تغییر نخواهیم نداد؛ قیمت خاصی را هدف قرار نمی‌دهیم و بازار به‌طور خودکار تثبیت خواهد شد. شرایط فعلی، برای برقراری نشست فوق العاده اوپک کافی نیست و ما باید حداقل سه ماه برای تنظیم یک جلسه فوری صبر کنیم.»

 اطلاعات بلومبرگ نشان می‌دهد که12 عضو اوپک در ماه نوامبر 30.56 میلیون بشکه در روز تولید کرده‌اند که بیش از هدف تولید این گروه برای ششمین ماه متوالی است. عربستان سعودی، عراق و کویت در این ماه تخفیف‌های بیشتری برای مشتریان آسیایی در نظر گرفتند که حدس و گمان‌ها مبنی‌بر مبارزه آنها برای سهم بازار در‌ میان اشباع ایجاد شده به دلیل تولید شیل فزاینده از سوی ایالات متحده را تقویت می‌کند. اوپک در حدود 40 درصد از نفت جهان را تامین می‌کند.

 نفت خام برنت، معیار قیمت‌گذاری بیش از نیمی از نفت جهان، با 49 سنت افزایش به 62.34 دلار در هر بشکه در بازار آتی اروپا رسید. آتی در 12 دسامبر در کمترین حد خود از ژوئیه سال 2009 بسته شد. نفت خام WTI نیز با40 سنت افزایش داشت و به 58.21 دلار رسید.

 ال مزورعی گفت، امارات متحده عربی نسبت به هر‌گونه طرح برای جلسه اضطراری بی‌اطلاع است. دبیر کل اوپک، عبدالله البدری، نیز در همان کنفرانس در مورد امکان چنین جلسه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرد.

 ال‌بدری گفت: افزایش تولید روزانه حدود شش میلیون بشکه از سمت کشور‌های غیر‌اوپک در کنار گمان‌زنی‌ها در مورد آینده بازارهای نفتی، باعث کاهش های اخیر در قیمت شده است و بدون ارائه جزئیات ادامه داد: قیمت به زودی به علت تغییرات در چرخه اقتصاد جهانی دوباره به جای اول خود بر‌خواهد گشت.

 منبع: بلومبرگ

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید