Apple TV جدید بدون فناوری 4K

کدخبر: ۱۱۴۶۱۶
ناظران تولید اپل انتظار دارند که نسل جدید تلویزیون‌های این شرکت با ارتقا های جدید در سال جاری وارد بازار شوند ولی پیش بینی می‌شوداین محصول از فن‌آوری 4K پشتیبانی نکند.
Apple TV جدید بدون فناوری 4K

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اپل اینسایدر، منابعی که با شیوه های اپل آشنا هستند اخباری با محتوی این که نسل چهارم تلویزیون های اپل از 4K پشتیبانی نمی‌کنند منتشر کردند.

یک منبع که نامش ذکر نشده گفت که 4K عالی است ولی هنوز در مراحل ابتدایی اش قرار دارد.

در ماه نوامبر گزارشی ادعا کردکه سیستم A8 که بر روی iPhone 6 و iPhone 6 plus نصب شده قادر به پخش تصویر با کیفیت 4K است . این ادعا باعث شد برخی به این باور برسند که اپل تلوزیون‌های جدید خود را با این قابلیت به بازار ارئه می‌کند.

 

با اینکه 4K  یک فرصت بکر و ناب است ولی اپل تصمیم به استفاده از این فناوری ندارد . همانطور که به نظر می‌رسد این فناوری نوپا که توسط نت‌فلیکس ، آمازون و سونی ارائه می‌شود محدود است و تعداد کمی از تلوزیون های گران قیمت قادر به پخش تصویر با این کیفیت بالا هستند.

 

هزینه این فناوری یک مسئله هم برای مصرف کننده و هم برای ارائه دهنده است . همانطور که تمام فناوری های نوظهور دارای سود رقابتی در اوایل ظهور نیستند 4K نیز مشمول این موضوع می‌شود و فناوری Vanilla هنوز برای مشتریان و خدمات دهندگان به صرفه و اقتصادی است.

 

پهنای باندی که برای پشتیبانی از 4K لازم است فشار شدیدی روی شبکه های اپل می‌آورد. اپل  تلاش خود را برای انتقال دانلودها به زیر ساختهای خانگی از جولای سال گذشته آغاز کرده است اما هنوز مشخص نیست که بتواند از 4K پشتیبانی کند و اکثر اتصالات خانگی در آمریکا نمی توانند از این تکنولوژی پشتیبانی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید