علاقه‌‌مندی شرکت‌های اروپایی برای همکاری با ایران در زمینه IT

کدخبر: ۱۱۴۶۶۳
مدیرعامل یک کمپانی خدمات رایانه‌ای گفت: یک شرکت اروپایی قرار است به زودی وارد همکاری خدمات رایانه‌ای با ایرانی‌ها شود.
علاقه‌‌مندی شرکت‌های اروپایی برای همکاری با ایران در زمینه IT
پاشا ناصرآبادی با اشاره به اینکه با همکاری یک شرکت اروپایی قرار است به زودی شاهد ارائه خدمات «رایانه کمک» برای فارسی زبانان جهان باشیم، اظهار کرد: در صورت تسهیل مراودات بین‌المللی و لغو تحریم‌های غرب، تا پایان سال جاری میلادی ارائه خدمات در سراسر جهان برای فارسی زبانان مهیا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی انجام گرفته تا به محض برداشته شدن تحریم‌ها همکاری با شرکت‌های بزرگ در ایران آغاز شود، تصریح کرد: این خدمات که شامل ارایه سرویس‌های رایانه‌ای از راه دور و پاسخگویی به مشکلات رایانه‌ای فارسی زبانان در سراسر جهان خواهد بود با هدف اشتغالزایی فارغالتحصیلان رشته‌های کامپیوتری داخل ایران و ایجاد شاخه‌های جدید درآمدی از خارج کشور است.

او با اشاره به اینکه خدمات رایانه‌ای ما با هدف پاسخگویی شبانه‌روزی به سوالات رایانه‌ای عموم مردم تاسیس شده  و سالانه صدها هزار نفر از خدمات آن استفاده می‌کنند، تاکید کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته قرار است سرویس خود را به طرف اروپایی بفروشیم و مسوولیت بازرایابی و تبادلات مالی بین‌المللی بر عهده شرکت اروپایی باشد تا در صورت تداوم آثار تحریم‌ها یا رفتار سلیقه‌ای کشورهای غربی، کمترین آسیب متوجه این کسب‌ و‌ کار شود.

مدیر عامل این کمپانی خدماتی گفت: شریک اروپایی اشتیاق زیادی دارد تا در صورت لغو تحریم‌ها از توان نیروی کار ارزان ایران نهایت بهره‌برداری را کرده و سایر پروژه‌های بین‌المللی خود را نیز با ایرانی‌ها پیش برد که این امر نیازمند اعتمادسازی بیشتر و البته تسلط کارشناسان ایرانی به زبان‌های متعدد خارجی به ویژه در حوزه خدمات است.

وی عنوان کرد: سالهاست که هندی‌ها با تکیه بر نیروی کار ارزان خود به بازارهای بین‌المللی دسترسی دارند و این در حالی است که سوء مدیریت در کشور ما بیش از تحریم‌ها خسارت زده است.

منبع: تسنیم
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید