طی هفته گذشته به ثبت رسید

بیشترین افزایش قیمت سنگ‌آهن از ابتدای سال 2015

کدخبر: ۱۱۵۵۹۵
قیمت سنگ‌آهن طی هفته اخیر بیشترین افزایش هفتگی خود را از شروع سال 2015 تجربه کرد؛ این افزایش در پی آن رخ داد که کارخانه‌های ذوب‌آهن چین شروع به دوباره پر کردن انبارهای مواد اولیه خود کردند.
بیشترین افزایش قیمت سنگ‌آهن از ابتدای سال 2015
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فاینشنال‌تایمز، قیمت سنگ‌آهن طی هفته اخیر بیشترین افزایش هفتگی خود را از شروع سال 2015 تجربه کرد، این افزایش در پی آن رخ داد که کارخانه ذوب‌آهن چین شروع به دوباره پر کردن انبارهای مواد اولیه، خود کردند.

قیمت سنگ‌آهن در روز جمعه برای تحویل فوری در چین با رشد 0.7 درصدی به سطح 50 دلار و 70 سنت در هر تن رسید. بر اساس آمار ارائه شده توسط The Steel Index نرخ رشد قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر معادل 7 درصد بوده است.

بدون احتساب روند قیمت‌ها در هفته گذشته، دورنمای قیمت سنگ‌آهن هنوز شکننده و ضعیف است. آمارهای منتشر شده در چهارشنبه گذشته نشان می‌دهد رشد اقتصادی چین در سه ماهه اول سال 2015 به کمترین میزان خود از سال 2009 رسیده است. دلیل اصلی کاهش رشد اقتصادی چین، کاهش رشد در بخش ساخت و‌ساز اعلام شده است.

بر همین اساس در گزارش اخیری که توسط سیتی‌گروپ منتشر شده است پیش‌بینی شده است قیمت سنگ‌آهن تا سطح 36 دلار در هر تن -طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی- سقوط کرده و به طور میانگین در سطح زیر 40 دلار در هر تن طی سال جاری معامله خواهد شد. 
گلدمن ساکس نیز اخیرا پیش‌بینی خود را در مورد سنگ‌آهن کاهش داده و اعلام کرده است قیمت سنگ‌آهن می‌تواند به مقادیر قبل از سال 2004 بازگرد. قیمت سنگ‌آهن در مقاطع زمانی پیش‌تر از سال 2004 رقمی در حدود 30 دلار در هر تن بوده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید