بازار همچنان متلاطم نفت/ طلای سیاه باز کم‌ارزش شد

کدخبر: ۱۱۸۷۱۰
بازار جهانی نفت در روز چهارشنبه متلاطم بود و قیمت‌ها در این بازار کاهش یافت. این کاهش قمیت در پی تقویت ارزش دلار و احتمال افزایش تولید عراق و در نتیجه وخیم‌تر شدن شرایط اضافه عرضه در بازار جهانی است.
بازار همچنان متلاطم نفت/ طلای سیاه باز کم‌ارزش شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بخش اقتصادی یاهو، بازار جهانی نفت در روز چهارشنبه متلاطم بود و قیمت‌ها در این بازار کاهش یافت. این کاهش قیمت در پی تقویت ارزش دلار و احتمال افزایش تولید عراق و در نتیجه وخیم‌تر شدن شرایط اضافه عرضه در بازار جهانی است.

در آخرین معاملات دیروز قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای 52 سنت کاهش داشت و در سطح 57 دلار و 51 سنت در هر بشکه به فروش رفت. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در سطح 62 دلار و شش سنت به فروش رسید که نسبت به روز سه‌شنبه 1.66 سنت کاهش داشت.

تیم اوانز، کارشناس سیتی فیوچرز می‌گوید: قیمت نفت در ادامه با انتشار آمار مربوط به میزان ذخایر آمریکا می‌تواند کمی تعدیل شود و افت اخیر را جبران کند.

 تحلیلگران انتظار دارند سطح ذخایر نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی رقمی در حدود دو میلیون بشکه کاهش داشته باشد. ذخایر نفت خام آمریکا در حال حاضر در سطح 482.2 میلیون بشکه است.

در همین حال فعالان بازار نفت انتظار دارند سطح تولید نفت در آمریکا کاهش یافته و همچنین میزان تقاضای آمریکائی‌ها نیز به واسطه نزدیک شدن به فصل سفر و رانندگی در آمریکا افزایش یابد که می‌تواند نامتعادلی موجود را کاهش بخشد.

بر اساس گزارش کامرز بانک، نگرانی‌ها در مورد افزایش تولید نفت عراق نیز چشم‌انداز کاهش اضافه عرضه بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است. در گزارش این بانک آلمانی آمده است: عراقی‌ها، در نظر دارند در یک برنامه افزایش ماهانه صادرات روزانه نفت خود را، 800 هزار بشکه در روز افزایش دهند.

بر اساس آخرین آمار صادرات نفت عراق به رکورد 3.75 میلیون بشکه در روز رسیده و کامرز بانک می‌گوید که اگر این برنامه محقق شود شرایط نامتعادلی در بازار نفت بیش از پیش وخیم تر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید