ثبت بیشترین رشد ماهانه قیمت گندم در 5 سال گذشته

افزایش قیمت غلات ادامه یافت

کدخبر: ۱۲۱۱۴۶
در پی بارش باران‌های سنگین در مناطق مهم کشت گندم در آمریکا قیمت این محصول امروز در بازارهای بین‌المللی برای چهارمین روز متوالی افزایش داشت و باعث شد بازار غلات بزرگ‌ترین رشد قیمت ماهانه خود را در 5 سال گذشته تجربه کند.
افزایش قیمت غلات ادامه یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در پی بارش بارانهای سنگین در مناطق مهم کشت گندم در آمریکا قیمت این محصول امروز در بازارهای بین‌المللی برای چهارمین روز متوالی افزایش داشت و باعث شد بازار بزرگترین رشد قیمت ماهانه خود را در 5 سال گذشته تجربه کند.

طی روزهای گذشته به دلیل افزایش نگرانی‌ها از کاهش بازده تولید ذرت در آمریکا پس از بارندگی‌های کم سابقه اخیر قیمت ذرت نیز رشد داشت و روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در 3 ماهه اخیر رسید.

قیمت گندم به طور کلی در ماه ژوئن رقمی معادل 23 درصد رشد داشته است. این رقم بیشترین رقم رشد ماهانه از جولای سال 2010 بوده است. در همین مدت قیمت ذرت نیز 10 درصد رشد داشته است که بهترین عملکرد از اکتبر سال 2014 است.

قیمت سویا امروز سه ‌شنبه 6.8 درصد رشد داشت این میزان رشد از ماه فوریه اخیر بی سابقه بوده است. در همین حال روز سه‌شنبه قیمت گندم در بازار مبادله محصولات کشاورزی شیکاگو 0.9 درصد رشد داشت و به سطح 5.86 سنت رسید. قیمت گندم دیروز دوشنبه به سطح 5.87 دلار در هر بوشل نیز رسید که بالاترین سطح قیمت در 6 ماه اخیر بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده دولتی بارش‌باران‌های سنگین در مناطق غربی آمریکا به محصول ذرت و سویا آسیب رسانده و عملیات کاشت گندم زمستانه را نیز مختل کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید