اقتصادنیوز گزارش می‌دهد:

مدیریت زیر پوستی بازار پلیمرها و یک شایعه مهم

کدخبر: ۱۲۷۵۲۰
قیمت های محصولات پتروشیمی در بازار داخلی برای چندمین روز پیاپی با کاهش رو به رو شده که احتمال مدیریت بازار را با جهت گیری کاهش قیمت ها تقویت می کند. به نظر می رسد رخدادهایی زیرپوستی در بازار پلیمرها در حال شکل گرفتن است.
مدیریت زیر پوستی بازار پلیمرها و یک شایعه مهم

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت های محصولات پتروشیمی در بازار داخلی برای چندمین روز پیاپی با کاهش رو به رو شده که احتمال مدیریت بازار را با جهت گیری کاهش قیمت ها تقویت می کند. به نظر می رسد رخدادهایی زیرپوستی در بازار پلیمرها در حال شکل گرفتن است.

در بازار پلیمرها شاهد رخداد خطرناک و پیچیده ای هستیم که می تواند تمامی فعالان این بازار و اغلب قیمت ها را تحت تأثیر قرار دهد که عبارت است از زمزمه مجدد خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا که باز هم بر سر زبان ها افتاده است. شنیده ها حکایت از آن دارد که باز هم از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت تلاش جدیدی البته برای هفتمین بار در عمر این دولت آغاز شده که عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا اختیاری شود.

این مطلب هرچند در نگاه اول جذاب به نظر می رسد ولی فاکتور مهمی برای مدیریت دست ساخته این بازار آن هم در چارچوبی خارج از بورس کالا و یا چارچوب های رسمی خواهد بود. همین وضعیت تاکنون باعث ابراز مخالفت های بسیاری از سوی تصمیم سازان اقتصادی و برخی از نمایندگان شده است.

در روزهای اخیر به دلیل افزایش نرخ دلار ، افزایش قیمت های جهانی ، ورود شرکت های بزرگ پتروشیمی به فاز اورهال و کاهش حجم عرضه در برابر رشد تقاضا انتظار می رفت تا قیمت ها وارد یک فاز افزایشی شود.

این در حالی است که شاهد رخدادی دست ساخته در بازار هستیم که با کاهش دستوری قیمت ها از سوی عرضه کنندگان اصلی قیمت ها کاهش یافته تا این زمینه ذهنی در بازار تزریق شود که خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا می تواند برای کل فعالان این عرصه مفید واقع شود.

البته تجربه سال های قبل و عرضه های حواله ای دقیقاً عکس این طرزفکر را برای سال های متمادی ثابت کرده بنابراین خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا می تواند برای کل بازار خطرناک باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید