مدیر اجرایی «ولز فارگو سکیوریتیز»:

نفت تا پایان سال 2015 کف قیمتی خود را پیدا می‌کند

کدخبر: ۱۲۹۳۲۷
جینا مارتین آدامز، مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی و بانکداری «ولز فارگو سکیوریتیز» با حضور در شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» به بررسی چشم‌انداز قیمت نفت، درآمد کارخانه‌ها و سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو پرداخت.
نفت تا پایان سال 2015 کف قیمتی خود را پیدا می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز، شرکت «ولز فارگو سکیوریتیز» پیش‌بینی خود از قیمت نفت را تغییر نداده‌است. جینا مارتین آدامز در این باره به «بلومبرگ» گفت: امیدواریم که رشد داخلی آمریکا کمک کند از این وضعیت بگذریم. ما معتقدیم که در نهایت قیمت پایین نفت به نفع اقتصاد داخلی خواهد بود تا اینکه در سال 2016 قیمت‌ها بهبود یابد.

آدامز افزود: در حال حاضر ما مشغول جبران آثار سرمایه‌گذاری و فعالیت بیش از حد در بخش انرژی هستیم که منجر به کاهش تورم اقتصاد شده است. تلاش می‌کنیم رشد داخلی را کمی افزایش دهیم و جان تازه دهیم. شاخص ولزفارگوی انجمن ملی خانه‌سازان آمریکا در بالاترین سطح 10 سال اخیر قرار دارد.

او ضمن تأکید براینکه وضعیت مسکن فعلاً خیلی خوب است، ادامه داد: وضعیت مصرف به طور کل خوب است اما این‌ها همه به خاطر نقص بخش انرژی در حال حاضر، خنثی شده است. قیمت انرژی نیز در نهایت به کف رسیده و وقتی ثبات برقرار شود، می‌توانیم منافع رشد را درک کنیم.

مجری «بلومبرگ» سوال کرد که در چند هفته گذشته در کل شاهد بهبود 20 درصدی قیمت نفت بوده‌ایم، آیا به کف رسیده‌ایم که قیمت‌ها بالا رفته است؟

آدامز در پاسخ گفت: امیدواریم که این‌طور باشد. پیش‌تر در بازه بین مارس تا می 2015 فکر می‌کردیم به کف رسیده‌ایم، اما نرسیده بودیم. به نظرم تا پایان امسال قیمت نفت کف خود را پیدا خواهد کرد. برای اینکه از رسیدن قیمت به کف مطمئن باشیم، باید ببینیم که قیمت‌ها به خاطر شتاب رشد تقاضا، افزایش می‌یابد.

به گفته مدیر اجرایی «ولز فارگو سکیوریتیز» نه تنها تقاضا رشد نکرده بلکه برآورد رشد جهانی هم طی چند هفته گذشته افزایش نیافته است. او ادامه داد: اقتصاددان‌ها فعلاً هنوز در حال اصلاح پیش‌بینی‌هایشان درباره رشد در سال 2016 هستند و تا زمانی که این پیش‌بینی‌ها به کف نرسیده و بهبود نیابد، من کماکان تصور می‌کنم که نفت هنوز به کف نرسیده باشد.

جینا آدامز گفت: تنها چیزی که می‌تواند در پیش‌بینی‌های ما تأثیر بگذارد، این است که داده‌های اقتصادی از بنیاد خراب شوند. آنگاه باید متناسب با پیش‌بینی‌های درآمد مربوطه برآوردهایمان را تغییر دهیم. اگر رشد اقتصادی جهان ناگهان سقوط یا صعود کند، باز هم باید برآوردهایمان را تغییر دهیم. اما تا اینجای کار بازار با پیش‌بینی‌ ما هماهنگ بوده است.

آدامز تصریح کرد که بنابر برآوردهای اقتصاددان «ولز فارگو» 50 درصد احتمال دارد که فدرال‌رزرو نرخ بهره را در ماه دسامبر افزایش دهد. و اگر در دسامبر این اتفاق نیفتد، به احتمال زیاد زمان مورد نظر آوریل یا مارس 2016 خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید