پرداخت های مالی دولت تسریع می شوند

اولین دستور پولی رئیس جمهور

کدخبر: ۱۰۱۵۹۰
رئیس جمهوری دستور داد تا در تخصیص بودجه های عمرانی و پرداخت های خزانه بر اساس اولویت ایجاد تحرک اقتصادی و تقویت بنیه مالی پیمانکاران طرف قرارداد با دولت، تسریع شود.
اولین دستور  پولی رئیس جمهور

به گزارش «اقتصادنیوز» این برای اولین بار است که حسن روحانی دستور داده تا سرعت پرداخت‌های مالی بیشتر شود. پیش از این، معاون اول رئیس‌جمهور نیز گفته بود که دیگر دولت به دنبال خروج از شرایط رکود است.

به گفته اسحاق جهانگیری،‌ پس از اینکه کاهش تورم در دستور کار دولت قرار گرفت، اکنون دیگر دولت به دنبال یافتن راهکارهای عملیاتی برای خروج از شرایط رکود است.

حال نیز رئیس‌جمهوری دستور داده که برای حل مشکل رکود، در تخصیص بودجه‌های عمرانی و پرداخت‌های خزانه بر اساس اولویت ایجاد تحرک اقتصادی و تقویت بنیه مالی پیمانکاران طرف قرارداد با دولت، تسریع شود.

آن طور که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری گزارش داده، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی امور اقتصاد مقاومتی همچنین مقرر کرد تا مجموعه سیاست‌های اقتصادی دولت در سال‌های 1393 و 1394 که با هدف کنترل تورم و ایجاد رونق اقتصادی دنبال می‌شود، تکمیل و در مراجع ذی‌ربط قانونی به تصویب رسانده شود تا با اجرای دقیق و سریع برنامه‌های تنظیم شده، اقتصاد کشور در شرایط رشد پایدار قرار گیرد.

بر این اساس، همچنین رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه و در ادامه مباحث قبلی ستاد در خصوص خروج غیرتورمی از رکود و ایجاد رونق اقتصادی، گزارشی در مورد سیاست‌های پولی، اعتباری و ارزی متناسب با سیاست‌های اقتصادی دولت ارائه کرد.

همچنین در این جلسه مقرر شده است برای افزایش توان پرداخت تسهیلات بانک‌های دولتی و غیردولتی، راهکارهایی اعم از افزایش سرمایه بانک‌ها، فروش دارایی‌های ثابت و اموال مازاد بانک‌ها، تقویت کمیته وصول مطالبات غیرجاری در بانک‌ها و پیگیری ایجاد دادگاه‌های تخصصی رسیدگی به مطالبات غیرجاری بانک‌ها به مورد اجرا گذاشته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید