کاخ سفید اعلام کرد:

کاهش پیش بینی رشد اقتصادی 2014 آمریکا

کدخبر: ۱۰۲۱۷۶
دولت آمریکا پیش بینی رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی را 2.4 درصد پیش بینی کرده است که نسبت به پیش بینی قبلی کمتر است.
کاهش پیش بینی رشد اقتصادی 2014 آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بلومبرگ، دولت اوباما پیش‌بینی کسری بودجه 2014 خود را به رقم 583 میلیارد دلار کاهش داده است. در صورت تحقق این پیش‌بینی، این مقدار کمترین میزان کسری بودجه در پنج سال گذشته خواهد بود. دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در پیش‌بینی جدید، کسری بودجه سال جاری را به میزان 66 میلیارد دلار نسبت به پیش‌بینی قبلی آن در تاریخ چهارم مارس کاهش داده است.

در این گزارش، پیش‌بینی کسری بودجه برای سال آینده حدود 525 میلیارد دلار است؛ این در حالی است که پیشتر در گزارش ماه مارس کسری بودجه سال آینده حدود 564 میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط «مرکز پژوهش‌های دنیای اقتصاد»، همچنین در پیش‌بینی جدیدی که برای رشد اقتصادی از سوی دولت اوباما ارائه شده است، رشد اقتصادی کمتر از رقم مورد انتظار در گزارش چهار ماه پیش است. دولت در این گزارش رشد اقتصادی را 2.4 درصد پیش‌بینی کرده که در مقایسه با رقم 3.1 درصد که در ماه مارس پیش‌بینی کرده بود کاهش یافته است. برای سال 2015 نیز پیش‌بینی رشد اقتصادی دولت اوباما 2.5 درصد است.

در نظرسنجی که از 89 تحلیلگر که توسط بلومبرگ انجام شده است، امید زیادی به تحقق رقم 2.4درصدی برای رشد اقتصادی در سال جاری وجود ندارد. میانه پیش‌بینی تحلیلگران برای رشد اقتصادی سال جاری، رقم 1.7 درصد و برای سال 2015 نیز 3 درصد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید