در گزارش مامور IMF در ایالات متحده مطرح شد

4 نکته مهم درباره اقتصاد آمریکا به‌روایت صندوق‌ بین‌المللی پول

کدخبر: ۱۲۱۸۰۹
نایجل چاک، نماینده صندوق بین‌المللی پول در آمریکا، طی گزارشی ویدئویی که در وبسایت این سازمان منتشر شد، به تشریح وضعیت کنونی اقتصاد آمریکا پرداخته و 4 نکته مهم را در رابطه با اقتصاد این کشور برشمرده است.
4 نکته مهم درباره اقتصاد آمریکا به‌روایت صندوق‌ بین‌المللی پول

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت IMF، رشد اقتصادی آمریکا ممکن است در فصول آینده تا 3 درصد رشد داشته باشد. نایجل چاک، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول که نماینده این صندوق در آمریکا است، توضیح می‌دهد که ورای این پوسته به ظاهر قوی چه نهفته است.

چاک با اشاره به رشد اقتصادی ضعیف ایالات متحده در سه ماهه اول سال گفت: فکر می‌کنم آن نتایج موقتی بوده و از این به بعد شاهد رشد بهتری خواهیم بود و قطعاً زیربنای رشد در آمریکا قوی است. نرخ بیکاری طی یک سال اخیر رو به کاهش بوده و اکنون 5.5 درصد است. نرخ اشتغال طی 12 ماهه اخیر افزایش خوبی داشته و میانگین ماهانه آن 250 هزار شغل بوده است.

نایجل چاک تأکید کرد که در اقتصاد آمریکا شواهدی وجود دارد که دال بر بهبود واقعی بازارهاست.

وی هم‌چنین در خصوص افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو اظهار کرد: بهتر است بانک مرکزی آمریکا صبر کند و برای اقدام به افزایش نرخ بهره منتظر شواهد بیشتری برای تورم باشد. در حال حاضر شاخص تورم تنها 1.2 درصد است که طی چند ماه گذشته کاهش داشته و اگر فدرال رزرو زودتر از زمان مناسب نرخ را افزایش دهد، این خطر وجود دارد که سرعت بهبود اقتصادی کند شود.

چاک گفت‌: ترجیح می‌دهیم قبل از اینکه فدرال رزرو نرخ را افزایش دهد، وضع اقتصادی بهتر شده باشد و با در نظر گرفتن این موضوع، بسیار مهم است که بانک مرکزی طی چند ماه آینده در رشد تورم و سایر شاخص‌های اقتصادی دقت کند.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که هر زمان فدرال رزرو تصمیم گرفت نرخ را افزایش دهد در روند افزایشی آن تدریجی عمل کند.

به عقیده چاک، ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای آمریکا از بخش بانکی و مالی انتقال یافته است و بخش زیادی از این خطرات به حوزه غیربانکی منتقل شده است. از دیگر یافته‌های پژوهشی چاک این بوده که عملکرد بازارها مشکل‌دار بوده؛ به خصوص در دورانی که هر بازار آشفته بوده است.

دیگر نکته قابل توجه در اقتصاد آمریکا از نظر چاک، تقویت نظارت مالی است. وی اظهار کرد: پس از رکود اقتصادی در سال‌های 2008 و 2009، کنگره آمریکا قانونی به نام «داد فرانک» ارائه داد که قدم بزرگی در راه پیشرفت پایداری ساختار اقتصادی سیستم نظارتی آمریکا بود. بخشی ازین قانون تشکیل یک شورا برای نظارت مالی بود که یک نهاد هماهنگ است و در راستای تقویت ثبات مالی کل نظام می‌کوشد و به عقیده ما امکانش هست که این شورا نیاز به پیشرفت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید