بازار جهانی سنگ‌آهن در دست استرالیا و برزیل

کدخبر: ۱۱۰۹۰۱
استرالیا و برزیل 80 درصد سهم سنگ آهن وارداتی چین را به خود اختصاص می دهند
بازار جهانی سنگ‌آهن در دست استرالیا و برزیل

به گزارش اقتصادنیوز، برنامه ریزی دو عرضه کننده اصلی سنگ اهن جهان یعنی استرالیا و برزیل ، تصاحب سهم بیشتری از بازار جهانی برای مواد اولیه و توجیه پذیری طرح های توسعه ای به منظور گسترش تولید است. این گزارش می افزاید، معادن شرکتهای بزرگی همچون واله تولید خود را تا سال 2020، 196 میلیون تن افزایش خواهند داد.

نتیجه این حرکت شرکت های بزرگ معدنی همچون واله، ریوتینتو، بی اچ پی و فورتسکیومتال در افزایش تولید، کاهش بیش از 50 درصدی قیمتهای سنگ آهن در سال 2014 بوده است.

تولیدکنندگان بزرگ برای تضمین حضور خود در بازار چین، تولید میلیون ها تن سنگ اهن را در برنامه کاری خود دارند و آنها تا پایان این دهه به تولیدات خود خواهند افزود حتی اگر قیمت ها در این سطوح پایین باقی بماند.

لی ژینچوانگ، معاون اجرایی دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین در یک کنفرانس در هفته گذشته گفت: پیش بینی می شود استرالیا و برزیل سهم واردات سنگ اهن به چین را در سال جاری به 80 درصد برسانند درحالی که در سال 2014 این سهم 77 درصد بود.

وی گفت: انتظار ما این است امسال واردات سنگ اهن چین با 7.1 درصد افزایش به رکورد جدید یک میلیارد تن برسد از اینرو باید شاهد کاهش 70 میلیون تنی تولید سنگ اهن داخلی چین در سال 2015 بود.

لی در این کنفارنس همچنین گفت: کاهش سریع قیمت سنگ اهن سبب شده چین در پروژه های سنگ اهنی که در خارج از مرزهای این کشور درحال اجراست هیچگونه پیشرفتی نداشته باشد.

این گزارش می افزاید، موجودی محصولات فولادی در چین همچنان در ارقام بالا باقی مانده و تقاضا از سوی پایین دست به احتمال زیاد پیش از آغاز سال نو چینی افزایش نداشته است.

برخی کارشناسان بازار چین معتقدند بعد از اتمام تعطیلات نیز ممکن است تقاضا در بخش مسکن و خودرو ضعیف باقی بماند و حتی قبل از نیمه ماه مارس شاهد بهبود تقاضا نباشیم. پیش بینی می شود تولید فولاد چین امسال (2015) حدود یک درصد کاهش داشته و به رقم 814 میلیون تن خواهد رسید.
منبع ایران سنگ آهن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید