پیش‌بینی دولت استرالیا: سنگ‌آهن 54 دلاری در پایان سال 2015

کدخبر: ۱۲۱۱۳۲
بر اساس گزارش دولت استرالیا، صادرات سنگ‌آهن این کشور در سال آینده میلادی 10 درصد رشد خواهد داشت، این میزان بیش از دو برابر نرخ رشد سال 2015 است. دلیل این اتفاق آغاز به کار معدن جدیدی است که توسط «گینا رینهارت» میلیاردر معروف پشتیبانی می‌شود.
پیش‌بینی دولت استرالیا: سنگ‌آهن 54 دلاری در پایان سال 2015

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش دولت استرالیا، صادرات سنگ‌آهن این کشور در سال آینده میلادی 10 درصد رشد خواهد داشت، این میزان بیش از دو برابر نرخ رشد سال 2015 است. دلیل این اتفاق آغاز به کار معدن جدیدی است که توسط «گینا رینهارت» میلیاردر معروف پشتیبانی می‌شود.

بر اساس گزارش فصلی وزارت علوم وصنعت استرالیا که امروز در دسترس عموم قرار گرفته است، میزان محموله‌های ارسالی سنگ‌آهن در سال 2015 از سطح 748 میلیون تن به سطح 824 میلیون تن افزایش خواهد یافت که نشان از رشد 4.3 درصدی نسبت به سال گشته دارد.

در این گزارش پیش‌بینی شده است قیمت متوسط سنگ‌آهن تا پایان سال 54 دلار در هر تن خواهد بود این در حالی است که قیمت متوسط سنگ‌آهن در ماه مارس اخیر 60 دلار در هر تن بوده است. در این گزارش آمده است: قیمت سنگ‌آهن در سال 2016 رقمی بین 52 تا 57 دلار در هر تن خواهد بود.

افزایش عرضه از جانب تولید‌کنندگان بزرگ سنگ‌آهن چشم‌انداز قیمت این ماده اولیه را کاهش خواهد داد، روند قیمتی که طی سه ماهه دوم سال جاری تا پایان امروز اولین رشد قیمت سه ماهه را از سال 2013 رقم می‌زند. معدن روی هیل (که توسط رینهارت پشتیبانی می‌شود) در منطقه معدنی پیل‌بارا قرار دارد و بر اساس برنامه ارسال محموله‌های سنگ‌آهن را از ماه پایان ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد.

ادامه روند اضافه عرضه در بازار سنگ‌آهن منجر شده است بسیاری از مراکز پیش‌بینی مانند جی ‌پی مورگان و گلدمن ساکس پیش‌بینی ادامه نیافتن رشد قیمت سنگ‌آهن را داشته باشند.

دانیل هاینس تحلیلگر ارشد بانک‌ ANZ می‌گوید: انتظار می‌رود میزان عرضه سنگ‌آهن با ورود روی هیل به عرصه تولید و ادامه افزایش تولید ریو تینتو و بی‌اچ‌پی افزایش یابد. این به معنای ادامه فشارها برای کاهش قیمت سنگ‌آهن است.

سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل در بندر کینگ‌دائو دیروز در جریان آخرین معاملات انجام شده 61.29 دلار در هر تن به فروش رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید