رشد قیمت سنگ‌آهن جهانی در پی بارش‌های فصلی در برزیل

کدخبر: ۱۳۵۵۳۱
در پی تقویت انتظارات در مورد افزایش تقاضای فولاد در چین در نیمه اول سال و کاهش عرضه به دلیل فصل بارانی در آمریکای جنوبی، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی روز دوشنبه در چین با رشد 4 درصدی به بالاترین قیمت یک هفته اخیر خود رسید.
رشد قیمت سنگ‌آهن جهانی در پی بارش‌های فصلی در برزیل
 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل ماه می در بورس کالای دالیان، با رشدی 4 درصدی 321.5 یوان (48.87 دلار) معامله شد که بالاترین سطح آن از هفتم ژانویه بوده است و بیشترین رشد روزانه خود را در بیش از چهار ماه اخیر تجربه کرد.

قراردادهای سنگ‌آهن در استراحت ظهر بعد از افت دو هفته‌ای و رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از سال 2008، با رشد 3.9 درصدی به 320 یوان به ازای هر تن رسید 
ژائو چائویو تحلیلگر بازار اجناس در شن‌ژن اعلام کرد:«چشم‌انداز بازار در سه ماهه اول همانند قبل بدبینانه نیست. موجودی ذخایر فولاد پایین بوده و سودآوری کارخانه‌ها در حال بهبود است در حالی که محموله‌های دریایی سنگ‌آهن از برزیل به دلیل بارندگی در حال کاهش است. با وجود این، که میزان رشد زیاد چشمگیر نبوده و قیمت‌ها احتمالا قبل از آغاز تعطیلات سال جدید چین مجددا افت خواهد کرد.»

سال نو جدید قمری در چین در اوایل فوریه آغاز خواهد شد.
  
بر اساس گزارش TSI ، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز جمعه با رشدی 1.5 درصدی به 40 دلار و 20 سنت رسیده بود. قراردادهای میل‌گرد در بورس آتی شانگهای نیز با رشد 2.9 درصدی معادل یکهزار 826 یوان برای هر تن معامله شد.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید