آیفون 6 با صفحه نمایش ۴.۷ اینچ در مردادماه رونمایی می شود

کدخبر: ۱۰۰۰۹۹
اخباری از تولیدکنندگان محصولات اپل در تایوان به بیرون درز کرده است که نشان می دهند، آیفون ۶ یک ماه زودتر از انتظارات و این بار در ماه آگوست (مردادماه ) رونمایی می شود. این خبر توسط رویترز نیز تایید شده است.
آیفون 6 با صفحه نمایش ۴.۷ اینچ در مردادماه رونمایی می شود
به گزارش اقتصاد روز به نقل از زومیت، آیفون بعدی به صفحه نمایش ۴.۷ اینچ تجهیز خواهد شد که به مراتب بزرگ‌تر از آیفون 5s با صفحه نمایش ۴ اینچ است.
 
گفته می‌شود اپل علاوه بر آیفون با صفحه نمایش ۴.۷ اینچ یک آیفون در سایز فبلت یعنی ۵.۵ یا ۵.۶ اینچ را یک ماه بعد از آن، یعنی در سپتامبر معرفی خواهد کرد که کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. احتمال اینکه هر دو را در مرداد ماه معرفی کند، اما عرضه نسخه ۵.۵ اینچی را با یک ماه با تاخیر شروع کند بسیار بیشتر است. اپل سابقا چنین کاری را در عرضه آخرین نسل از تبلت‌هایش انجام داد و آیپد مینی ۲ را با تاخیر بیشتری نسبت به آیپد ایر روانه بازار کرد.
 
 طی روزهای اخیر شاهد طیف وسیعی از شایعات مختلف در باره آیفون ۶ بوده‌ایم. اکثر این شایعات به طراحی جدید شبیه به آیپد مینی برای آیفون بعدی اشاره دارند. انتظار می‌رود این تلفن به همراه سیستم‌عامل iOS 8 عرضه شود. در این نسخه از iOS توجه ویژه‌ای به بخش سلامت و تناسب اندام شده است و اپل یک اپلیکیشن ویژه به نام Healthbook را برای این منظور تولید کرده است.
 
آیفون ۶ به سیستم‌-روی-یک-چیپ جدید این شرکت با نام Apple A8 تجهیز خواهد شد که انتظار می‌رود این پردازنده نیز ۶۴ بیتی باشد.
 
گفته می‌شود اپل قصد دارد ۸۰ میلیون دستگاه از هر دو نسخه آیفون ۶ را تولید و روانه بازار کند. حال باید منتظر ماند و دید آیا اپل می‌تواند چنین فروش رویایی را برای آیفون ۶ تجربه کند یا خیر.
 
عموم تحلیل‌گران بازار معتقدند که صفحه نمایش بزرگ‌تر برای آیفون می‌تواند سهم اپل در بازار تلفن‌های هوشمند را به شدت افزایش دهد. اپل در حال حاضر نیز بیشترین سود را از بازار تلفن‌های هوشمند بدست می‌آورد، اما از نظر حجم و تعداد فروش محصول، سامسونگ قوی‌تر از اپل عمل کرده است. حال اگر اپل آیفون را با صفحه نمایش بزرگ‌تر تولید کند شاید از نظر تعداد محصول نیز از سامسونگ پیشی بگیرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید