اینتل و مایکروسافت، مبارزه برای بقا ادامه دارد

کدخبر: ۱۰۰۲۱۱
مایکروسافت و اینتل شرکای تجاری بسیار موفقی محسوب می شوند و هیچگاه پشت یکدیگر را خالی نکرده اند و به همین دلیل نیز احتمال استفاده از پردانزده های اینتل بر روی تبلت سرفیس بالا رفته است.
اینتل و مایکروسافت، مبارزه برای بقا ادامه دارد
به گزارش اقتصاد روز به نقل از آی تی رسان، تبلت سرفیس با بحران فروش روبرو شده است ولی برای اینتل و مایکروسافت، مبارزه برای بقا ادامه دارد و مایکروسافت قصد دارد تا از شریک قدیمی خود برای بقا کمک بگیرد.
 
شرایط فروش تبلت سرفیس و سرفیس پرو 2 به هیچ عنوان حتی نزدیک به پیش بینی‌های مایکروسافت نبوده است. در این میان راهکارهای فراوانی برای بهبود شرایط این تبلت ارائه شده است که یکی از آن‌ها، استفاده مایکروسافت از پردازنده‌های متفاوت بر روی این تبلت بوده است. این پیشنهاد در حالی ارائه شده است که  از سال‌ها پیش، مایکروسافت و اینتل شرکای تجاری بسیار موفقی محسوب می‌شوند و هیچگاه پشت یکدیگر را خالی نکرده‌اند  و به همین دلیل نیز احتمال استفاده از پردانزده‌های اینتل بر روی این تبلت بالا رفته است.
 
در راستای این گفته‌ها، شایعات بیشتری تولید شده بود که بر اساس آن‌ها قرار بود در نخستین رخداد مربوط به سرفیس از اینتل خبری نباشد ولی شرکت مایکروسافت برنامه متفاوتی در پیش خواهد داشت و به همکاری با شریک دیرینه خود ادامه خواهد داد و این همکاری را در سطح جدیدی گسترش خواهد داد.
 
بنا به شرایط پیش رو به نظر می‌رسد که مهم‌ترین اتفاق در این نشست می‌تواند مربوط به رونمایی از نسخه کوچک‌تر از تبلت سرفیس پرو 2 باشد. البته این نسخه کوچکتر قرار است به پردازنده‌ای مجهز باشد که از تولیدات اینتل نیست ولی پردازنده‌های اینتل همجنان برای نسخه‌های اصلی استفاده خواهند گردید. پردازنده‌های سرفیس مینی قرار است از تولیدات شرکت کوالکام باشند و به‌ نظر می‌رسد که در نشست روز بیستم می، این تبلت به صورت رسمی معرفی گردد.
 
در این میان متخصصین و تحلیل‌گران صنایع سخت‌افزاری انتظار دارند که در کنار این نسخه کوچک، یک نسخه دیگر از این تبلت برپایه پردازنده‌ دیگری از اینتل عرضه گردد که شاید بتواند ناجی این تبلت باشد.
 
 تبلت‌های سرفیس با قیمت و امکانات بسیار بالای خود قرار بود که پرچمدار تبلت‌های ویندوزی باشند ولی در عمل نتوانستند به توفیق بالایی دست یابند و همچنان در سایه فروش تحسین برانگیز تبلت‌های اندرویدی و سری آیپد هستند.
 
قیمت این سری از تبلت از 300 دلار آغاز می‌شود که برای یک تبلت رقم نسبتا بالایی برای مدل پایه محسوب می‌شود. البته امکانات سخت‌افزاری این تبلت در نوع خود بسیار منحصر به فرد هستند ولی همچنان نتوانسته‌اند تا برای آن محبوبیت کسب کنند. شایان ذکر است که مایکروسافت به صورت منظم در حال ارائه خدمات پشتیبانی و به روز رسانی‌‌های متعدد برای این تبتل است تا دارندگان فعلی آن را نیز راضی نگاه دارد و در عین حال، چشم به کسب بازارهای جدید دوخته است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید