کاهش 4.35 درصدی آیفون در ماه آوریل نسبت به ماه گذشته

کدخبر: ۱۰۰۲۱۴
فاکس کان، اصلی ترین تولیدکننده آیفون های اپل اعلام نموده که در ماه آوریل نسبت به ماه مارس با کاهش درآمد مواجه بوده است.
کاهش 4.35 درصدی آیفون در ماه آوریل نسبت به ماه گذشته

به گزارش اقتصاد روز به نقل از زومیت، فاکس‌کان امروز اعلام کرد که در ماه آوریل سال 2014 میلادی، درآمدش با کاهش همراه بوده است. افت 4.35 درصدی درآمد این کمپانی بزرگ تولیدکننده قطعات دیجیتال باعث شده تا درآمدش به رقمی معادل با 9.73 میلیارد دلار در ماه گذشته برسد. البته این میزان درآمد در مقایسه با درآمد فاکس‌کان در همین بازه زمانی در سال گذشته با رشدی 0.92 درصدی همراه بوده است. طبق تحلیل‌ها به نظر می‌رسد که دلیل کاهش درآمد ماه آوریل نسبت ماه قبل از آن به خاطر کاهش عرضه محصولات الکترونیکی، پی‌سی‌ها و دستگاه‌های ارتباطی بوده است.

فاکس‌کان به عنوان اصلی‌ترین کمپانی اسمبل‌کننده آیفون‌های اپل شناخته می‌شود، این در حالی است که کمپانی رقیبش، پگاترون سایر تلفن‌های هوشمند امروزی را تولید می‌کند. اخیرا اپل نیز به مشتریان پگاترون اضافه شده و احتمالا 15 درصد از مجموع آیفون‌های بعدی اپل در فاز اول را پگاترون تولید خواهد کرد.
 
در 4 ماه اول سال 2014 میلادی، فاکس‌کان مبلغ 39 میلیارد دلار درآمد کسب نموده که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2013 رشدی 6.97 درصدی داشته است. تحلیلگران معتقدند که این کمپانی چینی تا ماه ژوئن تاثیر کاهش فروش محصولات الکترونیکی را حس خواهد کرد، اما پس از این دوره و با آغاز تولید آیفون 6 اپل دوباره شاهد درآمدزایی بیشتر فاکس‌کان خواهیم بود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید