فهرست بدسابقه ها در حفظ حریم شخصی منتشر شد

کدخبر: ۱۰۰۳۸۰
یک سازمان غیرانتفاعی مدافع حریم شخصی کاربران اینترنت، اسامی سایت هایی که کمترین توجه را به حریم شخصی دارند، اعلام کرده است.
فهرست بدسابقه ها در حفظ حریم شخصی منتشر شد
به گزارش اقتصاد روز به نقل از فارس، بنیاد مدافع الکترونیک یا EFF فهرستی از شرکت‌های برتر فناوری که در زمینه حفاظت از داده‌های شخصی کاربران کمترین دقت را معمول می دارند منتشر کرده که در راس آن نام شرکت آمازون دیده می شود. بعد از آمازون در این فهرست نام Snapchat  و  AT&Tبزرگترین شرکت مخابراتی ایالات متحده به چشم می‌خورد.
 
این شرکت‌ها در صورت تقاضای دولت برای دریافت اطلاعات خصوصی کاربران نیز معمولا مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهند و احتمال اینکه داده‌های شخصی کاربران را به منظور کسب درآمد با موسسات ثالث به اشتراک بگذارند بسیار زیاد است.
 
این شرکت‌ها در زمینه حفظ امنیت آنلاین کاربران خود نیز کارنامه خوبی نداشته‌اند و شفافیتی که در گزارش‌های خود برای انعکاس این مشکلات بروز داده‌اند، اندک بوده است. در مقابل شرکت‌های بزرگ مانند اپل، دراپ باکس، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، توییتر و یاهو با ارتقای قابلیت‌های امنیتی و حریم شخصی خود وضعیت بهتری پیدا کرده اند.
 
البته این فهرست تنها به بررسی عملکرد 26 شرکت فناوری برتر اختصاص دارد. کاربران برای مطالعه این گزارش می توانند به نشانی cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2014/05/who-has-your-back-2014-govt-data-requests-1.pdf  مراجعه کنند.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید