برنامه ویژه سامسونگ برای تقویت امنیت موبایل ها

کدخبر: ۱۰۰۴۴۳
شرکت سامسونگ قصد دارد تا تغییراتی را رد ساختار حفاظت از اطلاعات گوشی به کار ببندد و برنامه ویژه سامسونگ برای تقویت امنیت موبایل ها، شامل افزوده شدن یک حسگر جدید به دستگاه های تولید این شرکت خواهد بود.
برنامه ویژه سامسونگ برای تقویت امنیت موبایل ها
به گزارش اقتصاد روز به نقل از آی‌تی رسان، شرکت سامسونگ قصد دارد تا تغییراتی را رد ساختار حفاظت از اطلاعات گوشی به کار ببندد و برنامه ویژه سامسونگ برای تقویت امنیت موبایل‌ها، شامل افزوده شدن یک حسگر جدید به دستگاه‌های تولید این شرکت خواهد بود. سامسونگ می‌گوید این حسگر قرار است از نوع سنسورهای حیاتی و بر اساس فناوری biometric technology باشد، به ‌این ‌ترتیب امنیت دستگاه، بار دیگر با وجود فیزیکی صاحب دستگاه پیوند خواهد خورد. بیشترین احتمال مبنی بر استفاده شرکت سامسونگ از حسگرهای جدید، مبتنی بر اسکن چشم کاربر توسط تلفن همراه هوشمند است و همین امر می‌تواند سری گوشی‌های گلکسی را یک گام به جلو هدایت کند.
البته رد زمینه حسگرها و استفاده از آنها باید شرکت اپل را از این رقیب کره‌ای جلوتر دانست، اپل به‌شدت به بر روی پیشرفته بودن و اول بودن محصولات خود در استفاده از فناوری‌های این‌چنین تاکید دارد ولی سامسونگ نیز برنامه‌هایی برای خروج از این وضعیت و قرارگیری در سایه رقیب آمریکایی خود دارد و ممکن است با عرضه شدن این اسکنر جدید بر روی دستگاه‌های سامسونگ، برای نخستین بار شاهد باشیم که این شرکت، زودتر از اپل و سری آیفون موفق به ارائه یک حسگر پیشرفته شده است.
در این میان یکی از مدیران بالا رده و نایب‌رئیس سامسونگ، ری این جونگ دراین‌باره می‌گوید که سامسونگ در حال بررسی و تست شرایط استفاده از ابزارهای نوین و حسگرهای بایومتریک برای بهبود امنیت دستگاه‌های همراه این شرکت است. او همچنین به‌صورت غیرمستقیم تایید کرد که این شرکت بر روی فناوری حسگر آیریس، چشم دوخته است و ممکن است در آینده‌ای نزدیک از این تکنولوژی بر روی تلفن‌های همراه هوشمند خود استفاده نماید.
سیستم شناسایی آیریس در حقیقت بر پایه اسکن چشمان کاربر عمل خواهد کرد و به‌صورت عمومی در یک موبایل این کار ممکن است از طریق دوربین جلویی دستگاه ممکن باشد. به‌این‌ترتیب این فناوری به‌مراتب پیشرفته‌تر و امن‌تر از فناوری حسگر اثرانگشتی خواهد بود که در حال حاضر بر روی آیفون‌های سری 5 و گلکسی اس‌پنج وجود دارد.
در این میان نکته جالبی که جونگ به آن اشاره کرد مربوط به روند پیاده‌سازی فناوری بر روی مدل‌های مختلف است، او معتقد است که این فناوری ابتدا تنها برای گوشی‌های رده‌بالا و نیرومند شرکت سامسونگ قابل‌استفاده خواهد بود ولی در طول بازه زمانی معینی، سایر محصولات این شرکت نیز به این ابزار دسترسی خواهند یافت و به این مزیت مجهز خواهند شد. البته هنوز زمانی برای پیاده‌سازی این فناوری اعلام‌نشده است و باید تا اعلان رسمی شرکت سامسونگ به انتظار نشست.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید