نخستین گوشی نوکیای مایکروسافتی به بازار آمد

کدخبر: ۱۰۰۴۷۷
نخستین گوشی های هوشمند مایکروسافت که پیشتر با نام نوکیا شناخته می شد، با نام های لومیا 630 و لومیا 635 به بازار عرضه شد.
نخستین گوشی  نوکیای مایکروسافتی به بازار آمد
به گزارش اقتصاد روز به نقل از فارس، مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که نخستین گوشی هوشمند خود پس از خرید نوکیا را ماه می به بازار عرضه خواهد کرد و حالا به وعده خود عمل کرد.
گوشی لومیا ۶۳۰ تا آخر هفته آینده به تدریج در کشورهای مناطق اروپا، آسیا و کشور چین با قیمت‌های ۱۵۹ دلار برای نسخه‌های تک‌سیم‌کارت و ۱۶۹ دلار برای گوشی‌های دو سیم‌کارت به بازار عرضه می‌شود.
لومیا ۶۳۰ در شرایطی به بازار عرضه می‌شود که سهم سیستم‌عامل ویندوز در بازار تلفن‌های همراه به شدت کاهش یافته است. ۴۰ درصد از سهم فروش گوشی ویندوز در سال ۲۰۱۳ در برخی از بازارها در اختیار نوکیا ۵۲۰ بود. اما به طور کلی‌فروش سیستم‌عامل ویندوز با شکست تجاری گوشی‌های بلک‌بری ویندوزی و استفاده بلک‌بری از اندروید، باز هم سهم ویندوز را در بازار گوشی‌های هوشمند کاهش داد.
لومیای ۶۳۰ که از فناوری اینترنت LTE استفاده می‌کند و لومیا ۶۳۵ که از اینترنت 4G استفاده می‌کند همه خصوصیات ویندوز فون‌های ۸.۱ را دارند. صفحه نمایش لمسی گوشی ۴.۵ اینچی و حافظه رم آنها ۵۱۲ مگابایتی است. پردازنده گوشی‌های تازه چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی اسنپ دراگون ۴۰۰ است و حافظه ذخیره‌سازی گوشی‌ها هم هشت گیگابایت هستند و از درگاه کارت حافظه Micro SD نیز پشتیبانی می‌کنند.
مجموعه کاملی از ابزارهای ارتباطی وای‌فای b/g/n، بلوتوث 4.0 و پورت micro-USB از دیگر امکانات این دو محصول جدید مایکروسافت است.
نکته مهم این است که با این میزان از ظرفیت رم، گوشی‌های اندرویدی قادر به ارائه تمام عملکردهای خود نیستند اما در این گوشی به طور مشخص به دلیل پردازنده چهار هسته‌ای آن، همین میزان حافظه برای ارائه حداکثر عملکرد گوشی کافی است.
لومیا ۶۳۵ و ۶۳۰ همچون لومیا ۵۲۰ و البته Moto E دوربین جلو ندارد و تنها یک دوربین عقب پنج مگاپیکسلی بدون فلاش دارند که به توانایی فیلم‌برداری HD مجهز است.
قابلیت به نام Sensor Core نیز در این مجموعه معرفی شده است که می‌تواند حرکات ورزشی کاربر را زیر نظر گرفته و اطلاعاتی مرتبط با آن به او نمایش دهد.
شیشه صفحه نمایش این گوشی‌های جدید ضد خش است و باتری آن هم بزرگ‌تر و در نتیجه طول عمر بیشتری دارند. در مدل ۶۳۰ یک نمونه خاص دو سیم‌کارته هم تولید شده است که به کاربر امکان می‌دهد همزمان از دو سیم‌کارت مختلف با شماره‌ها و شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده استفاده کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید