ایران اولین فیلترکننده اینستاگرام می شود؟

کدخبر: ۱۰۰۵۶۸
در حالی دستور فیلترینگ اینستاگرام در ایران مطرح شده است که حتی در عربستان سعودی و چین که از جمله کشورهایی هستند که فیلترینگ در آن ها بسیار جدی اعمال می شود هم فیلتری برای اینستاگرام وجود ندارد.
ایران اولین فیلترکننده اینستاگرام می شود؟
به گزارش اقتصاد روز، یک روز از انتشار خبر فیلترینگ اینستاگرام در ایران می‌گذرد و در صورت اعمال این فیلترینگ، ایران به عنوان اولین کشور در جهان است که این  شبکه اجتماعی انتشار عکس را فیلتر خواهد کرد.

در حالی که هنوز خبر موثقی راجع به علت این فیلترینگ در دست نیست تنها گفته شده شاکیان خصوصی به علت نقض حریم شخصی خواهان و موجب ابلاغ دستور فیلترینگ شده اند.

مسئولین در حالی از اشاعه فساد در عکس‌های منتشر شده در این شبکه اجتماعی سخن به میان می‌آورند که در عربستان هم برای این شبکه اجتماعی هیچ گونه فیلتری لحاظ نشده است و طبق آمار منتشر شده از اینستاگرام، 85 درصد کاربران در عربستان را مردان و 15 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

در میان کشورهایی که بیشترین فیلترینگ سیاسی را اعمال می‌کنند هم می‌توان به چین اشاره کرد که در این کشور هم خبری از فیلترینگ اینستاگرام نیست.

در میان کاربران اینستاگرام در ایران می‌توان به عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه اشاره کرد.
 
اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس جهان محسوب می شود. این شبکه در سال 2010 راه اندازی شده و مشترکان بسیاری در سرتاسر دنیا دارد.

طبق آخرین آمار منتشر شده، اینستاگرام بیش از 200 میلیون کاربر دارد که 35 درصد در ایالات متحده آمریکا و مابقی در دیگر نقاط جهان هستند. در این شبکه اجتماعی تاکنون 20 میلیارد عکس منتشر شده و بطور متوسط روزانه 60 میلیون عکس از طریق این شبکه اجتماعی آپلود می شود.

همچنین در جنوب شرقی آسیا و روسیه، زنان و در خاورمیانه و هند، مردان،  بیشترین کاربران این شبکه را تشکیل می دهند.

88 % برندهای معروف دنیا هم از اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای معرفی محصولات جدید خود استفاده می کنند.

در ایران  55 درصد کاربران اینستاگرام را مردان و 45 درصد را زنان تشکیل می دهند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید