خودروی بدون راننده گوگل

کدخبر: ۱۰۰۷۲۶
خودرو گوگل، آینه یا جعبه داشبورد ندارد، الکتریکی است و با یک سنسور 360 درجه ای روی سقفش به همه طرف اشراف دارد. این سنسور دارای رادار و دوربین است تا دید 360 درجه برای خودرو ایجاد کند.
خودروی بدون راننده گوگل
به گزارش اقتصاد روز به نقل از آی تی رسان، مدتی است که گوگل در حوزه ساخت خودروهای بدون راننده از دور مشغول بکار بوده است و پروتوتایپ ساخت خودش را این بار سرجی برین در 2014 Code Conference  گوگل رونمایی کرده است.
 
نکته جالب توجه درباره این پروتوتایپ که یک مدل دو سرنشینه بوده، نبود ترمز، گاز و فرمان است.
 
این خودرو آینه یا جعبه داشبورد ندارد، الکتریکی است و دارای یک سنسور 360 درجه‌ای روی سقفش است که به همه طرف اشراف دارد. این سنسور دارای رادار و دوربین است تا دید 360 درجه برای خودرو ایجاد کند.
 
بدون فرمان و ترمز، امنیت از یاد گوگل نرفته و هنوز هم از اولیت برخوردار است.
 
این خودرو می‌تواند تنها با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و بدنه جمع و جورش از فوم در قسمت جلویی و پلاستیک قابل انعطاف در دیگر قسمت‌ها تشکیل شده است.
 
برای مواقع غیر منتظره، دو مجموعه از سیستم‌های فرمان و ترمز درون خودرو تعبیه شده است.
 
برین درباره امنیت این خودرو چنین می‌گوید:” این ماشین از تمام ماشینهای دیگر برای پیاده‌ها امن‌تر است”.
 
با اینکه هنوز گوگل در مراحل اولیه ساخت چنین خودروهایی است، امیدوار است که تا دو سال آینده بتواند 100 تا 200 تا از این مدلها را بسازد.
 
برین می‌گوید:” تنها دلیلی که باعث شد من و دیگر همکاران این پروتو تایپ را بسازیم این بود که نشان دهیم می‌توانیم کاری بهتر از آنچه انجام شده است، انجام دهیم”.
 
با اینکه گوگل در برنامه‌هایش از روانه کردن این خودروها به جاده تا سال 2018 حرف زده است، برین فکر نمی‌کند که این اتفاق به این زودی‌ها بی‌افتد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید