اخراج 11 هزار کارمند در زیمنس

کدخبر: ۱۰۰۷۵۱
زیمنس که بزرگ ترین شرکت مهندسی اروپاست، 11 هزار و 600 موقعیت شغلی را در راستای کاهش یک میلیاردیورویی هزینه ها حذف می کند.
اخراج 11 هزار کارمند در زیمنس

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دریچه خبر، زیمنس که بزرگ‌ترین شرکت مهندسی اروپاست، 11 هزار و 600 موقعیت شغلی را در راستای کاهش یک میلیاردیورویی هزینه‌ها حذف می‌کند.

جو کیزر، مدیرعامل زیمنس در کنفرانسی به تحلیلگران و سرمایه‌گذاران گفت: تعداد موقعیت‌های شغلی که قرار است در زیمنس حذف شوند، برابر با سه درصد از نیروی کار این شرکت هستند.

حدود 7600 موقعیت شغلی با یکپارچه شدن ساختار شرکت و حدود چهار هزار موقعیت نیز به دلیل کوچک شدن فعالیت‌های منطقه‌ای حذف خواهند شد. با این همه مدیرعامل زیمنس در نامه‌ای به کارمندانش اعلام کرد این شرکت تلاش خواهد کرد برای برخی از افرادی که تعدیل می‌شوند، در بخش‌های دیگر شرکت کار پیدا کند.

او خاطرنشان کرد که سازماندهی شرکت ضروری است زیرا فروش کسب‌وکارهای مختلف سودآوری ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برنامه زیمنس برای حذف مشاغل ممکن است خشم اتحادیه‌های آلمانی را به دنبال داشته باشد زیرا جو کیزر ماه گذشته به دولت فرانسه قول داد اگر زیمنس دارایی‌های انرژی شرکت آلستوم را خریداری کند، این شرکت مشاغل فرانسه را به مدت سه سال تضمین خواهد کرد.

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک برای شرکت فرانسوی آلستوم 17 میلیارد دلار پیشنهاد داده و همچنین به دولت این کشور قول داده است هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید