حذف کابل از رایانه های شخصی تا سال ۲۰۱۶

کدخبر: ۱۰۰۹۲۵
ایده بی سیم کردن رایانه های شخصی مدت ها مطرح بوده است، اما نیاز این وسایل و همین طور ابزار جانبی آنها به برق و ضعف فناوری بی سیم در این زمینه عملی کردن ایده فوق را به تاخیر انداخته است.
حذف کابل از رایانه های شخصی تا سال ۲۰۱۶

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دریچه خبر، کرک اسکاگن معاون اول اینتل در حاشیه نمایشگاه کامپیوتکس اعلام کرد: قابلیت‌های بی‌سیم در سال‌های آینده به نحو فزاینده‌ای بر روی رایانه‌های شخصی توسعه می‌یابند و بنابراین نمایشگرها، پردازنده‌ها و ... برای تامین برق و مدیریت نیازی به سیم ندارند. همچنین شارژ این وسایل هم به طور بی‌سیم انجام می‌شود.

ایده بی‌سیم کردن رایانه‌های شخصی مدت‌ها مطرح بوده است، اما نیاز این وسایل و همین‌طور ابزار جانبی آنها به برق و ضعف فناوری بی‌سیم در این زمینه عملی کردن ایده فوق را به تاخیر انداخته است.

پروتکل جدیدی که اینتل در این زمینه از آن بهره خواهد گرفت،WiGig است که تبادل داده را در فواصل نزدیک با سرعت هفت گیگابیت در ثانیه ممکن می‌کند. با استفاده از WiGig می‌توان نمایشگرها و ابزار جانبی آنها را با سرعت و کیفیت مناسبی به یکدیگر متصل کرد. این فناوری می‌تواند چندین لپ‌تاپ و گوشی و تبلت را هم که در فاصله نزدیکی با رایانه شخصی باشند به یکدیگر متصل کند.

همچنین از این طریق می‌توان محتوای نمایش داده شده بر روی یک نمایشگر را بر روی نمایشگر وسیله دیگری اعم از گوشی و لپ‌تاپ به نمایش گذاشت.

برای تامین بی‌سیم برق رایانه‌های شخصی هم از فناوری شارژ تازه‌ای موسوم به Rezenceاستفاده خواهد شد. این فناوری از رزونانس یا تشدید مغناطیسی برای انتقال انرژی بهره می‌گیرد. شارژرهایی که با استفاده از این فناوری طراحی شوند می‌توانند به طور بی‌سیم و در آن واحد چندین گوشی و تبلت و رایانه شخصی را شارژ کنند.

قرار است با مذاکره با شرکت‌های لنووو، توشیبا، ایسوس، فوجیستو، دل، پاناسونیک و لاگی تک در آینده رایانه‌های شخصی بی‌سیم با چنین امکاناتی عرضه شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید