گوگل پلاس سه ساله شد

کدخبر: ۱۰۱۵۸۱
گوگل پلاس در نوامبر 2011 بصورت رسمی به عنوان سرویس تشخیص هویت پیش فرض گوگل معرفی شد و خیلی زود جیمیل را به عنوان گزینه "ورود آسان" به G+ جایگزین نمود.
گوگل پلاس سه ساله شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت، گوگل‌پلاس اکنون با سرویس‌های جستجو، یوتیوب و پلی‌استور یکپارچه شده و ستونی اصلی برای سرویس مکالمات صوتی و تصویری هنگ‌اوتز گوگل به حساب می‌آید. بر اساس آماری که پیش‌تر توسط گوگل ارائه شده بود، بیش از 300 میلیون کاربر بصورت روزانه در گوگل‌پلاس وارد شده و به فعالیت می‌پردازند.

رابط‌ کاربری گوگل‌پلاس به طور کلی تغییر کرده و از تایم‌لاین و عناصر استاندارد موجود در فیس‌بوک و توییتر به کلی فاصله گرفته است. تغییراتی که به اعتقاد برخی، آن را کارآمد‌تر و پویاتر کرده است. همچنین اپلیکیشن اندرویدی این شبکه‌ی اجتماعی نیز خیلی بهتر از گذشته و نسخه‌های اولیه‌ای که برای اندروید نان‌زنجبیلی ارائه شده بود، گشته است.

با استفاده از API ارائه شده برای گوگل‌پلاس، توسعه‌دهندگان می‌توانند این شبکه‌اجتماعی و قابلیت‌های اجتماعی، به اشتراک‌گذاری و ویژگی ورود با مشخصات کاربری G+ را بصورت کامل با برنامه‌ها و وبسایت‌های موردنظر خود یکپارچه‌سازی نمایند. هر چند امیدواریم در آینده شاهد یکپارچه‌سازی و تعامل بیشتر و عمیق‌تری میان گوگل‌پلاس و سایر برنامه‌ها باشیم.

هر چند وضعیت گوگل پلاس آنقدرها هم که انتظار می‌رفت با ثبات پیش نرفته است و هر از گاهی زمزمه‌هایی از احتمال متوقف‌شدن این پروژه نیز به گوش می‌رسد؛ چرا که به‌نظر می‌رسد با وجود تغییرات و پیشرفت‌های فراوان گوگل‌پلاس، این شبکه‌ اجتماعی کماکان محبوبیت رقیب بزرگ خود یعنی فیس‌بوک را نداشته و آنچنان که باید انتظارات کاربران خود را برآورده نمی‌سازد. ولی نمی‌توان این حقیقت را نیز انکار کرد که گوگل‌پلاس پیشرفت‌های بسیاری داشته و اکنون به لطف توجه بسیار گوگل به آن و تأکید بر یکپارچه‌سازی اغلب سرویس‌های این کمپانی با G+، به بخش مهم و تأثیرگذاری از مجموعه سرویس‌های به‌هم‌پیوسته‌ی گوگل بدل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید