نگرانی آمریکا از همکاری آی بی ام با شرکت چینی

کدخبر: ۱۰۱۵۹۸
تصمیم آی بی ام برای همکاری با شرکت چینی لنوو در زمینه تولید سرورهای x86 باعث نگرانی مقامات آمریکایی شده است.
نگرانی آمریکا از همکاری آی بی ام با شرکت چینی
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، آمریکایی‌ها از آن بیم دارند که ماموران اطلاعاتی چینی در جریان این همکاری بتوانند از راه دور به سرورهای آی بی ام دسترسی پیدا کنند. سرورهای آی بی ام به طور گسترده از سوی شرکت‌های تجاری و همین طور موسسات دولتی آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
مخالفت کمیته سرمایه گذاری خارجی آمریکا با خرید واحد تولید سرور آی بی ام توسط لنوو باعث به تعویق افتادن آن شده است. این کمیته دولتی وظیفه بررسی خطرات احتمالی ناشی از خرید شرکت‌های آمریکایی توسط طرف های خارجی یا همکاری آنها را بر عهده دارد.
 
در عین حال آی بی ام و لنوو نسبت به نهایی شدن قرارداد خرید مذکور و آغاز تولید سرورهای یاد شده توسط لنوو تا قبل از پایان سال 2014 اظهار اطمینان کرده‌اند. در مقابل کمیته یاد شده بر نگرانی‌های خود اصرار کرده و معتقد است جاسوسان چینی ممکن است از این همکاری تجاری برای دسترسی به اطلاعات حساس ذخیره شده بر روی سرورهای آی بی ام سوءاستفاده کنند.
 
برخی مقامات آمریکایی هم می‌گویند از این طریق فناوری تولید سرورهای آی بی ام به چین منتقل می‌شود و لذا باید از خرید واحد تولید سرور آی بی ام توسط لنوو جلوگیری کرد. لنوو پیش از این واحد تولید رایانه‌های شخصی و لپ تاپ آی بی ام را هم در سال 2005 خریداری کرده بود.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید