سوءاستفاده بانکدار ورشکسته از مصوبه دیوان دادگستری اروپا درباره گوگل

کدخبر: ۱۰۱۷۵۲
یک بانکدار ورشکسته با سوءاستفاده از مصوبه دیوان دادگستری اروپا توانست اطلاعات مربوط به عملکرد ضعیف خود را از موتور جستجوی گوگل حذف کند.
سوءاستفاده بانکدار ورشکسته از مصوبه دیوان دادگستری اروپا درباره گوگل
به گزارش اقتصاد نیوز بخ نقل از فارس، ماجرا از آنجا آغاز شد که استن اونیل، هفت سال در زمان مدیریت بانک مریل لینچ با اعطای وام های غیرضروری مجموعه تحت مدیریت خود را به مرز ورشکستگی رساند و مجبور به ترک شغل خود شد.
 
پس از وقوع این رخداد خبری، سایت های مختلف و از جمله بی بی سی در مورد آن اخباری تهیه کردند که در صورت جستجوی نام استن اوریل یا عبارت بانکدار ورشکسته در گوگل این اخبار به نمایش درمی‌آمد. اما حال با شکایت فردی ناشناس از گوگل لینک‌های مربوط به این خبر دیگر در جستجوگر گوگل به نمایش درنمی‌آید.
 
علت حذف اخبار یاد شده از گوگل مصوبه دو ماه قبل دیوان دادگستری اروپا در مورد حق فراموش شدن است. بر این اساس شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند از گوگل بخواهند تا لینک به اطلاعات مختلف در موردشان در سایت‌های مختلف را در صورت جستجو در این جستجوگر نمایش ندهد.
 
پس از این اقدام گوگل با ارسال ایمیلی برای بی بی سی حذف لینک به این خبر را به اطلاع این شبکه خبری رسانده است. ناظران معتقدند تداوم این روند به جای آنکه موجب افزایش آزادی های شخصی شهروندان شود روند سانسور اینترنت را تشدید خواهد کرد و به افراد کلاهبردار امکان می دهد سوابق نامطلوب خود را از فضای مجازی حذف کنند.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید