طراحی سیستم امنیتی پیشرفته برای آیفون های جدید

کدخبر: ۱۰۱۷۸۵
از این پس تنظیمات امنیتی گوشی آیفون بر اساس موقعیت مکانی مالک آن صورت می گیرد و لذا اگر گوشی خود را در خانه رها کنید، شاهد قفل شدن آن نخواهید بود.
طراحی سیستم امنیتی پیشرفته برای آیفون های جدید
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، اپل سیستم امنیتی تازه‌ای را برای گوشی‌های آیفون ابداع کرده که بر مبنای موقعیت مکانی کاربر عمل می‌کند و می تواند خانه، محل کار و دیگر نقاط محل حضور فرد را شناسایی کند. در این صورت اگر کاربر گوشی آیفونش را در خانه روی میز بگذارد گوشی قفل نخواهد شد. اما اگر در محل کار این کار را انجام دهد بسته به تنظیمات اعمال شده برای باز کردن قفل گوشی نیاز به وارد کردن کدی 5 رقمی یا لمس آن خواهد بود.
 
این قابلیت قرار است علاوه بر آیفون در مورد آی پد هم اعمال شود و در صورت درخواست کاربر حتی می‌توان برای باز کردن گوشی از اجرای برنامه‌ای خاص یا اعمال کارکردهایی خاص استفاده نمود. برای دریافت اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربر هم از دکل‌های تلفن همراه، شبکه‌های وای – فای، داده‌های شبکه های جی پی اس و در نهایت قابلیت های سیستم عامل iOS استفاده می شود.
 
اپل اختراع مربوطه را در 31 دسامبر سال 2012 به ثبت رسانده، اما خود به طور مستقل اخبار مربوط به افزودن این قابلیت به آیفون ها و آی پدهای جدید را تایید نکرده است. با این حال منابع خبری نزدیک به اپل تاکید دارند که این سیستم امنیتی در آینده نزدیک به کار گرفته خواهد شد.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید