90 درصد جاسوسی های سایبری آمریکا کور و بی هدف است

کدخبر: ۱۰۱۸۸۲
اسناد تازه ای که توسط ادوارد اسنودن افشا شده نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا در جریان فعالیت های روزانه اش اطلاعات بی استفاده بسیاری را جمع آوری می کند.
90 درصد جاسوسی های سایبری آمریکا کور و بی هدف است
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، از هر 10 کاربر اینترنت که اطلاعاتی در موردشان توسط جاسوسان آمریکایی جمع آوری می‌شود، 9 نفر نه مظنون بوده و نه دلیل خاصی برای جاسوسی در موردشان وجود دارد. اما آژانس امنیت ملی آمریکا باز هم به جاسوسی از این افراد و نقض حریم شخصیشان ادامه می‌دهد.
 
بررسی اسناد افشاشده توسط ادوارد اسنودن از سوی روزنامه نگاران واشنگتن پست در چهار ماه اخیر حاکیست که آژانس امنیت ملی آمریکا علیرغم همه تلاش‌های به عمل آمده برای محدود کردن دامنه جاسوسی‌هاش تغییر چندانی در رویه خود نداده است.
 
گفتنی است این نتیجه گیری حاصل بررسی 7900 صفحه اسناد جاسوسی مربوط به 11 هزار حساب آنلاین و بیش از 160 هزار مکالمه در چت و محتوای ایمیل است.
 
نکته مهم این است که آژانس امنیت ملی آمریکا اسناد بی فایده و نامرتبط با جاسوسی های خود را هرگز پاک نکرده و آنها را هم برای همیشه نگهداری می کند. از میان اطلاعات مربوط به این 11 هزار حساب، 10 هزار حساب هدف جاسوسی نبوده اند، اما از پاک کردن اطلاعات آنها خودداری شده است. محتوای این داده ها عمدتا مربوط به روابط شخصی و عاطفی افراد، نگرانی‌های مالی و شغلی و دیگر موضوعات به شدت خصوصی است که از سوی جاسوسان آمریکایی مورد مطالعه قرار گرفته است.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید