برگزاری نخستین جلسه کارگروه اقتصاد ارتباطات

کدخبر: ۱۰۱۹۷۴
نخستین جلسه کارگروه اقتصاد ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای برخی بانک ها و مدیران اقتصادی برگزار و بر افزایش سهم ICT در اقتصاد ملی تاکید شد.
برگزاری نخستین جلسه کارگروه اقتصاد ارتباطات
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات ، مهندس صادق عابدین مشاور وزیر ارتباطات علت وجودی این کارگروه را تحقق اهداف تبیین شده در چشم انداز 1404 و برنامه پنج ساله پنجم توسعه برشمرد و گفت: به منظور افزایش سهم ICT در اقتصاد ملی و بررسی ظرفیت های خالی و افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه، جلسه ای با حضور نمایندگان نهادهای مالی و اقتصادی کشور برگزار و موانع و مشکلات حضور سرمایه گذاری در این عرصه شناسایی و زمینه بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی و رونق کسب و کار در این حوزه بحث و تبادل نظر شد.

مشاور وزیر ارتباطات، با ارزیابی مثبت از این جلسه خاطر نشان کرد: بحث های خوبی در زمینه فرصت ها سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی در این عرصه شد و امیدوارم پیشنهادهای خوبی از سوی شرکت کنندگان ارایه شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی جهت ایجاد کارگروه های مختلف در این خصوص نیز گفت: با برگزاری مرتب اینگونه جلسات و همکاری تمامی سازمانها و شرکت های زیرمجموعه وزارت می توان فرصت های سرمایه گذاری در عرصه ICT را به خوبی معرفی و جایگاه آن را در سبد مالی نهادهای اقتصادی کشور ایجاد و به خوبی تبیین کرد.
 
صادق عابدین تصریح کرد: با توجه به این که، صاحبان سرمایه و بنگاه های مالی و اقتصادی کشور، دارای اطلاعات کافی نسبت به IT نیستند، ضروری است برای معرفی ظرفیت های کاری این حوزه، برگزاری این گونه جلسات بیشتر مد نظر قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا بتوان با معرفی خوب و متناسب فرصت های سرمایه گذاری، نسبت به ایجاد اشتغال در این بخش، گام های موثری برداشته شود.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید