طراح ایرانی عینک گوگل به آمازون پیوست

کدخبر: ۱۰۲۲۲۲
دکتر بابک پرویز مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی Google X و یکی از طراحان اصلی عینک گوگل قصد دارد به یکی از رقبای این شرکت یعنی آمازون بپیوندد.
طراح ایرانی عینک گوگل به آمازون پیوست
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، دکتر بابک پرویز که ایرانی الاصل است خود این خبر را در صفحه شخصی اش در گوگل پلاس تایید کرده، اما جزییات بیشتری را در این زمینه ذکر نکرده است. به غیر از عینک گوگل وی در زمینه طراحی لنزهای تماسی چشمی برای این شرکت هم فعالیت کرده است.
 
این لنزها که بر روی چشم قرار می گیرند، انرژی خود را از خورشید و امواج اطراف دریافت کرده و بر روی  آن تصاویری مانند نقشه ظاهر می‌شود که به نظر در فضا شناور می‌رسند. از این ابزار می توان برای دریافت اطلاعات مربوط به محیط اطراف استفاده کرد.
 
یکی از سخنگویان آمازون هم این خبر را تایید کرده، اما در مورد مسئولیتی که آقای پرویز بر عهده خواهد گرفت، اظهارنظری نکرده است.
 
برخی تحلیلگران همزمانی این رویداد با عرضه گوشی هوشمند جدید آمازون موسوم به فایرفون را مورد توجه قرار داده اند. این گوشی اولین گوشی هوشمند همراه عرضه شده توسط شرکت آمازون است که از نمایشگر سه بعدی و برنامه هایی برخوردار است که خرید همراه و پیشبرد امور شخصی و حرفه ای را تسهیل می کنند.
 
برخی صاحب‌نظران هم می گویند این مساله نشان می‌دهد که آمازون قصد دارد توجه بیشتری به حوزه تحقیق و پژوهش به عمل آورد. این شرکت در سال 2013 معادل 9 درصد از درآمد سالانه خود یعنی حدود 6.6 میلیارد دلار را در حوزه تحقیق و توسعه هزینه کرده بود.
 
بابک پرویز در اوایل سال 2010 به گوگل پیوست تا هر دو پروژه لنزهای تماسی و عینک گوگل را پیگیری کند. وی در زمینه طراحی خودروهای خودکار و بدون نیاز به راننده هم با گوگل همکاری داشته است. پرویز که فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف است و هم اکنون در سیاتل زندگی می‌کند، به طور پاره وقت در دانشگاه واشنگتن نیز تدریس می کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید