بدافزار رمز گذار همچنان فعال در فضای مجازی

کدخبر: ۱۰۲۲۹۰
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد علیرغم تلاش برای مقابله با بدافزار Cryptolocker این ویروس هنوز در فضای مجازی فعال است، هر چند تهدید آن تا حد زیادی کنترل شده است.
بدافزار رمز گذار همچنان فعال در فضای مجازی
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، سرورهای فرمان و کنترل این بدافزار تا حد زیادی شناسایی و غیرفعال شده اند و لذا دامنه عملیات Cryptolocker به شدت محدود شده است. این بدافزار برای رمزگذاری فایل‌‌های مورد نظر بر روی رایانه های کاربران نیازمند تبادل اطلاعات با سرورهای کنترل کننده خود است. پس از این کار بدافزار از کاربر رایانه می‌خواهد تا برای باز شدن قفل فایل‌هایی که از دسترس خارج شده اند، پول پرداخت کند.
 
وزارت دادگستری آمریکا موفق شده ترافیک Cryptolocker را منحرف کرده و از ارتباط آن با سرور طراح خود جلوگیری کند. لذا این بدافزار دیگر قادر به رمزگذاری فایل های رایانه‌ای نیست، حتی اگر بتواند به درون رایانه ها نفوذ کند.
 
این وزارتخانه همچنین از مقابله موفق با بدافزار بانکی Gameover Zeus و بی اثر کردن آن خبر داده  است. این بدافزار با ایجاد شبکه‌ای از رایانه‌های آلوده شده برای سرقت پول و اطلاعات مالی کاربران تلاش می‌کند و تاکنون میلیون‌ها دلار به سرقت برده است.
 
وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه ای ضمن تایید بلوکه کردن این بدافزارها از همکاری بخش خصوصی و مقامات قضایی 10 کشور جهان در این زمینه نیز خبر داده است. البته هنوز بیش از 137 هزار رایانه آلوده به بدافزار Gameover Zeus وجود دارد که باید پاکسازی شوند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید