پتانسیل اینترنت تهران ۳ برابر شد

کدخبر: ۱۰۲۹۰۴
ظرفیت پهنای باند اینترنت شرکت مخابرات استان تهران و البرز در طی یک سال گذشته به ۳ برابر افزایش یافت.
پتانسیل اینترنت تهران ۳ برابر شد
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، غلامرضا شیدایی عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطلب گفت: در یک سال اخیر بیش از مجموع 10 سال گذشته به پهنای باند اینترنت این شرکت اضافه شده است.

وی گفت: ظرفیت شبکه استان تهران با اجرای طرح‌های در دست اقدام به 600 گیگابیت افزایش می‌یابد تا پاسخگوی نیازهای آینده همراه اول، ایرانسل، رایتل و دیگر اپراتورها باشد.

او در زمینه میزان سرمایه‌گذاری در استان تهران افزود: درسال 92 سرمایه‌ای بالغ بر 246 میلیارد تومان در استان تهران در شبکه‌های فیبر، مس، تجهیزات، پاور و IT سرمایه‌گذاری شده و پیش‌بینی می‌شود که در سال 93 این رقم به 311 میلیارد تومان افزایش یابد.

عضو هیات مدیره مخابرات استان تهران در زمینه دایری تلفن ثابت مسکن مهر گفت: در 4 ماهه ابتدای سال 21 هزار و 780 دایری در مناطق مسکن مهر دایر شده که با احتساب این تعداد هم‌اکنون 43 هزار تلفن در مناطق جدید (مسکن مهر) دایر و ظرفیت منصوبه در این مناطق به 100 هزار پورت رسیده است. لازم به ذکر است قبل از سال 92 میزان تلفن دایر شده در طرح‌های مسکن تنها 5 هزار و 27 شماره بوده است.

شیدایی با بیان این مطلب که ظرف یک سال گذشته تعداد فیش‌های دایر نشده در استان تهران به دلیل نبود امکانات مخابراتی  از 78 هزار فیش به 57 هزار فیش کاهش یافته است، گفت: براساس مصوبه مجمع تا پایان شهریور می‌بایست تعداد فیش‌های باقی مانده به صفر برسد.

وی گفت: با تلاش مجموعه فنی شرکت مخابرات استان تهران در آذرماه سال 92 نقشه راه توسعه شبکه تدوین شد این نقشه راه براساس آخرین فناوری‌های روز تهیه شده تا از این پس کلیه اقدامات توسعه مخابرات استان تهران در قالب این طرح به اجرا درآید.

شیدایی در زمینه توسعه فیبرنوری در استان تهران گفت: 780 کیلومتر فیبر طی سال 92 در استان تهران کشیده شده که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

همچنین با افزایش اعتبارات نگهداری و توجه بیشتر به کیفیت خدمات، میانگین زمان  رفع خرابی فیبرنوری نسبت به سال 91 به مدت زمان یک سوم کاهش یافته است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید