اپل مک بوک پرو را به روز رسانی کرد

کدخبر: ۱۰۲۹۰۵
اپل نسخه جدید از مک بوک ها را در وب سایت خود قرار داده است تا علاقمندان بتوانند مستقیما نسبت به خرید آن ها اقدام کنند.
اپل مک بوک پرو را به روز رسانی کرد
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت، مک‌بوک‌پروهای جدید دستخوش تغییر اساسی نشده‌اند، اما سخت‌افزار آن‌ها به‌روز شده است تا بتوانند نسخه‌ی جدید OS X را که پاییز امسال روانه بازار خواهند شد، بهتر و روان‌تر اجرا کنند.
 
حافظه رم در تمام مک‌بوک پرو‌های ۱۵ اینچی رتینا حالا از ۸ گیگابایت به ۱۶ گیگابایت افزایش یافته است. گران‌ترین مدل این مک‌بوک‌ها به حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت یک ترابایت مجهز شده است! پردازنده‌های همه مدل‌ها نیز هرچند هنوز از نسل چهارم (Haswell) پردازنده‌های Core i7 اینتل هستند، اما ۲۰۰ مگاهرتز به فرکانس آن‌ها افزوده شده است. قوی‌ترین مدل این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده Core i7-4980HQ بهره می‌برد که فرکانس آن به عدد فوق‌العاده ۴ گیگاهرتز می‌رسد.

اپل گرافیک این لپ‌تاپ‌ها را به‌روز نکرده و ترجیح داده تا از همان گرافیک GT-750M استفاده کند. برخی انتظار داشتند گرافیک این کامپیوترها نیز به GT800M به‌روز شود. قیمت گران‌ترین مک‌بوک‌پرو اپل نیز با وجود ارتقای سخت‌افزار، ۱۰۰ دلار ارزان‌تر شده تا به رقم ۲۴۹۹ دلار برسد.
 
مدل ‌های۱۳ اینچی نیز از نظر قدرت پردازنده و حافظه‌ی رم به‌روز شده‌اند. حالا حداقل حافظه رم در مک‌بوک‌پروهای ۱۳ اینچی ۸ گیگابایت به جای ۴ گیگابایت سابق است. فرکانس پردازنده نیز در تمام مدل‌ها ۲۰۰ مگاهرتز افزایش یافته است. با وجود اینکه مک‌بوک‌پروهای ۱۳ اینچی از نظر سخت‌افزاری ارتقا یافته‌اند، اما اپل قیمت آن‌ها را ثابت نگاه داشته است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید