ربات ها در 2025 وظایف انسانی بر عهده می گیرند

ازدواج با ربات ها؛ 10 سال دیگر

کدخبر: ۱۰۳۰۶۴
استو بوید، پژوهشگر موسسه تحقیقاتی GiagaOM پیش بینی می کند ممکن است در آینده شاهد ازدواج انسان با ربات ها هم باشیم. گرچه ممکن است در ابتدا این امر موجب تحقیر و تمسخر انسان ها شود، اما این امکان هم وجود دارد که شبیه آن چیزی که برای عکس سلفی اتفاق افتاد برای ازدواج انسان با ربات هم اتفاق بیفتد و مورد استقبال قرار بگیرد.
ازدواج با ربات ها؛ 10 سال دیگر
به گزارش «اقتصادنیوز»، موسسه پیو در گزارشی جدید به بررسی جهان در آینده نزدیک می‌پردازد. پیشبینی می‌شود در 2025 وظایف ربات‌ها به وظایف دستگاهی آنها محدود نخواهد ماند.

گزارش جدید موسسه تحقیقاتی پیو، انسان را امیدوار به آینده و جستوجو برای عشق واقعی و جاودان در میان ربات‌ها می‌کند.

یکی از کارشناسان این موسسه می‌گوید: در 2025 انسان‌ها دوست‌دارانی از جنس ربات‌خواهند داشت که یک حلقه در دست داشته و حساب بانکی مشترک دارند. این ربات‌ها تمام نیازهای ما را در موقعیت‌های متفاوت برآورده خواهد کرد.

در گزارشی که هفته پیش منتشر شده کارشناسان این پیش‌بینی را بسیار نزدیک به واقعیت تلقی کرده‌اند و معتقدند این مطمئناً تصویری از آینده ما انسان‌ها است که می‌توانیم ربات‌ها را دوست داشته باشیم و آن‌ها مارا دوست بدارند.

ربات‌ها می‌توانند در بسیاری از موقعیت‌ها جای انسان را بگیرند. آنها پشتکار خوبی دارند و خسته نمی‌شوند، درگیر سیاست نمی‌شوند و قابل برنامه‌ریزی خواهند بود.

البته بسیاری کارشناسان بر این باورند که نفوذ بیش از حد ربات‌ها در زندگی روزمره باعث افزایش بیکاری و کاهش درآمد کارمندان فعلی خواهد شد. این اتفاق اثرات اقتصادی بسیاری متفاوت و غیرقابل پیش‌بینی خواهد داشت و می‌تواند باعث وقوع انقلابی در تکنولوژی و آموزش و اقتصاد شود.

اما جاناتان گرادین، محقق اصلی مایکروسافت، دید متفاوتی به این قضیه دارد. او معتقد است مشکل بیکاری همواره وجود داشته است و هر چقدر ربات هم تولید شود بسیاری شغل و پیشه وجود دارد که به هیچ وجه نمی‌تواند توسط ربات انجام شود و ازدیاد ربات‌ها ربطی به افزایش یا کاهش بیکاری در مقیاس قابل توجه، نخواهد داشت.

استو بوید، پژوهشگر موسسه تحقیقاتی GiagaOM پیش‌بینی می‌کند ممکن است در آینده شاهد ازدواج انسان با ربات هم باشیم. گرچه ممکن است در ابتدا این امر موجب تحقیر  و تمسخر انسان‌ها شود اما این امکان هم وجود دارد که شبیه آن‌ چیزی که برای عکس سلفی اتفاق افتاد (در ابتدا عکس‌های سلفی نماد تنهایی بود و معمولاً توسط کسانی گرفته می‌شد که کسی نبود از آنها عکس بگیرد اما بعداً مورد استقبال زیاد قرار گرفت) برای ازدواج انسان با ربات‌ هم اتفاق بیفتد و مورد استقبال قرار بگیرد.

تصور کنید هر کدامتان ربات خود را داشته باشید، یک ربات بسیار ارزان که از شما غذا و پول هم نمی‌خواهد. آیا شما هم می‌خواهید یک ربات داشته باشید؟
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید